گزارش نجواخبر از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه در مجلس؛

چه کسی به جای رئیسی به مجلس رفت +اظهارات موافقان و مخالفان

چه کسی به جای رئیسی به مجلس رفت +اظهارات موافقان و مخالفان
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه را در دستور کار امروز صحن علنی دارند.

به گزارش نجواخبر، بررسی صلاحیت مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف همراه خواهد بود.

گفته شده بود که ابراهیم رئیسی برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود در این جلسه حضور خواهد یافت ولی از آن‌جا که رئیس‌جمهور برای شرکت در آیین گرامیداشت هفتادمین سالگرد روز دانشجو به دانشگاه تهران رفته بود، به آغاز این مراسم نرسید.

بنابراین بررسی صلاحیت بذرپاش با گزارش سخنگویان کمیسیون‌های کشاورزی و عمران شروع شد و پس از آن وزیر پیشنهادی راه برای دفاع از برنامه‌های خود فرصت دارد.

ذ بیح الله اعظمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خبر داد.

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در گزارش خود از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خبر داد.

در جلسه امروز مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای کشاورزی و ورزش و فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون اجرایی رئیس‌جمهور حضور دارند.

در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه_۱۶ آذر_ مجلس شورای اسلامی، بررسی رأی اعتماد به مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در موافقت با رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از بذرپاش خواست از بدنه وزارت راه و شهرسازی برای مدیریت این وزارت خانه استفاده کند.

حاتمی در موافقت با وزیر پیشنهادی: بذرپاش پیشانی موفق وزرای دولت سیزدهم خواهد بود

در ادامه حسین حاتمی در موافقت با وزیر پیشنهادی در دفاع از مدارک تحصیلی بذرپاش گفت: رشته تحصیلی بذرپاش مدیریتی بوده است و فرد باید جوهره مدیریتی داشته باشد بررسی سوابق بذرپاش در مسئولیت های متعدد، نشان دهند کارنامه درخشان وی است.

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در برنامه وزیر پیشنهادی، چالش های حوزه راه و مسکن احصاء شده است و برنامه های دقیقی برای حل این مشکلات وجود دارد.این معادلات چند مجهولی با مدرک مهندسی عمران قابل حل نیست، وزارت مدیریت توانمند نیاز دارد که بذرپاش واجد آن است.

وی افزود: ۲ سال و نیم سکوت ایشان در برابر هجمه‌ها،برای اثبات تعهد و کارآمدی ایشان کافی است و نشان دهنده سکوت مومنانه و جوانمردانه برای پیشبرد و مدیریت دیوان محاسبات است.

حاتمی با بیان اینکه آیا از سایر وزرا تعهدی گرفته‌اید که از بذرپاش برای ساخت یک میلیون مسکن تضمین می‌خواهید، اظهار داشت: بذرپاش پیشانی موفق وزرای دولت سیزدهم خواهد بود.

در ادامه جلسه بررسی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، مخالفان رأی اعتماد به بذرپاش انتقادات خود به برنامه‌ها و صلاحیت‌های وزیر پیشنهادی را بیان کردند.

عسگری در مخالفت با رأی اعتماد: شورای عالی مسکن باید زمین‌ها را از انحصار دستگاه های اجرایی خارج کند

مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالف با رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: طبق سند آمایش سازمان برنامه کمبود زمین وجود ندارد و ۱۰ درصد زمین کشور درجه یک و قابل سکونت است که ۴۲۰ متر زمین به ۷۵۰ میلیون نفر ظرفیت بارگذاری سکونت در کشور وجود دارد ،اما امروز کلان شهرهایی ایجاد کردیم که مردم جای سکونت ندارند.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات عسگری گفت: جلسه رأی اعتماد به وزیر است، جلسه سؤال از وزیر نیست.

وی در ادامه اظهار داشت: باید تفویض اختیارات صورت بگیرد تا پروژه های بزرگ اجرایی شد، باید مدیران جهادی در رأس وزارتخانه قرار بگیرند. روند دولت گذشته را ادامه بدهید موفق نمی‌شوید باید ساخت مسکن را مردمی سازی کنید.

عسگری اظهار داشت: از ۸۰۰۰ هزار هکتار زمینی که شناسایی شده فقط ۳۰۰۰ هکتار زمین از دستگاه‌ها به وزارت راه واگذار شده است، احیای این اراضی و خارج نمودن آن از دست دستگاه‌های اجرایی بر عهده شورای عالی مسکن است که ریاست آن را رئیس‌جمهور برعهده دارد.

یوسفی در مخالفت: تغییر وزرا بعد از تعیین کابینه اقدامی شجاعانه از سوی رئیس‌جمهور است

در ادامه مجتبی یوسفی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: تغییر وزرا بعد از تعیین کابینه اقدامی شجاعانه از سوی رئیس‌جمهور است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر پیشنهادی فقط تاکید کرد که باید منابع مالی جدید بیاوریم، از کجا می‌خواهید ایم منابع را بیاورید؟

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14183

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب