نماینده خلخال در گفتگو با نجواخبر؛

وضعیت اداره کشور قابل قبول نیست/ مجلس یقه‌ی دولت را بگیرد

وضعیت اداره کشور قابل قبول نیست/ مجلس یقه‌ی دولت را بگیرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد سرسام آور قیمت‌ها و گرانی های لجام گسیخته که از کنترل دولت خارج شده گفت: مجلس در قبال دولتی که اشتباه کند و کم کاری داشته باشد، هرگز کوتاه نمی‌آید و از تمام ابزارهای نظارتی خود از سؤال تا استیضاح استفاده می‌کند.

سیدغنی نظری خانقاه با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید برای حل مشکلات هماهنگ باشند به خبرنگار نجواخبر گفت: این هماهنگی باید در عمل باشد. این که مجلس و دولت شعار هماهنگی بدهند، اما سخنگوی دولت هر چند وقت یک بار در تریبون حاضر شود و گناه را بر دوش مجلس بگذارد و نمایندگان را تخریب کند، کار درستی نیست.

وی با انتقاد از کسانی که مدعی هستند حکومت یک‌دست به نفع کشور است گفت: حکومت یک‌دست به هیچ عنوان درست نیست. چه کسی گفته که اگر مجلس و دولت همسو و از یک جناح باشند، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه امکان دارد دو نفر همسو و همراه باشند، اما در اجرا با چالش‌های جدی روبه‌رو شوند گفت: دوستی و تعامل مجلس و دولت تا اندازه‌ای خوب است که رنگ و بوی چشم پوشی و نادیده گرفتن خطاها را نداشته باشد.

وی با هشدار نسبت به اینکه ممکن است دوستی بیش از حد مجلس و دولت، نظارت را زیر سؤال ببرد گفت: دوستی بیش از حد باعث می‌شود دولت نسبت به انجام وظایف خود کم کاری کند، وضعیتی که تاوانش را مردم می‌دهند.

نظری خانقاه با تاکید بر اینکه یک دستی در اداره کشور خوب نیست گفت: اگر مجلس و دولت احساس رقابت کنند، آنگاه دولت می‌داند که مجلس به عنوان ناظر به هیچ عنوان هنگام اشتباهات دولت کوتاه نمی‌آید و همین امر باعث می‌شود در عملکرد خود دقت می‌کند.

وی افزود: اگر دولت احساس کند که رابطه مجلس و دولت به اسم تعامل اما در اصل تساهل است، آنگاه کم کاری می‌کند، زیرا اطمینان دارد مجلس یقه او را هنگام اشتباهات نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان با دولت عهد اخوت ندارند گفت: ما نماینده مردم هستیم و باید صدای فریاد و اعتراض مردم را به گوش دولت برسانیم، قرار نیست چشم هایمان را ببندیم تا شرایط کشور روز به روز بد و بدتر شود.

وی پیگیری مطالبات مردم را وظیفه اصلی و نهایی نمایندگان مجلس دانست و گفت: دولت نباید انتظار داشته باشد که مجلس در قبال عملکرد اشتباه او هیچ تذکری ندهد. امروزه وضعیت اداره کشور به هیچ عنوان قابل قبول نیست و مردم تحمل این همه گرانی و تورم را ندارند، آیا درست است مجلس در قبال این همه اشتباه و سومدیریت کوتاه بیاید؟

نظری با اشاره به اینکه قانون ابزارهایی همچون تحقیق و تفحص، سؤال، تذکر و استیضاح را برای نمایندگان در نظر گرفته است گفت: نظارت هیچ ربطی به رابطه دوستی مجلس و دولت ندارد. هنگامی که این همه چالش و مشکل در کشور وجود دارد، باید از این ابزارها استفاده شود تا دولت عملکرد خود را اصلاح کند.

وی گفت: اگر وزیری خوب کار کند، تقدیر و تشکر می‌کنیم و اگر بد کار کند تذکر می‌دهیم و استیضاح می‌کنیم، ربطی هم به یکدست بودن ندارد.

نماینده خلخال در پایان گفت: اینکه در گمرک میلیونها تن کالا دپو می‌شود و به دلیل سوءتدبیر و سوءمدیریت دولت، ترخیص نمی‌شود قابل چشم پوشی نیست و دولت نباید انتظار داشته باشد نمایندگان هیچ واکنشی نشان ندهند به ویژه اینکه بسیاری از کالاها فاسد شدنی است و به اقتصاد کشور لطمه می‌زند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14207

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب