یک نماینده مجلس به نجواخبر پاسخ داد؛

آیا زمان امضای برجام مشخص است؟

آیا زمان امضای برجام مشخص است؟
محمدحسین فرهنگی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی همواره از مذاکره و تعامل با جهان استقبال کرده گفت: مذاکرات گسترده‌ای که صورت گرفته، نشان می‌دهد ایران بدنبال مذاکره و یافتن راه حل دیپلماسی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از جدیت ایران برای دستیابی به توافق هسته‌ای خبرداد و به خبرنگار نجواخبر گفت: کارشکنی های طرف مقابل باعث شده تا برجام به نتیجه نرسید و هرگاه که طرف های مقابل به خواسته های بر حق ایران احترام بگذارند، امضای برجام به سرعت صورت خواهد گرفت.

محمدحسین فرهنگی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی همواره از مذاکره و تعامل با جهان استقبال کرده گفت: مذاکرات گسترده‌ای که صورت گرفته، نشان می‌دهد ایران بدنبال مذاکره و یافتن راه حل دیپلماسی است.

وی با تاکید بر اینکه بحث برجام پس از سالها جلسات مستمر، روشن شده گفت: سند بر جام مانند اوایل نیست که ده‌ها ابهام و ایهام و در آن وجود داشته باشد و هر کس بتواند از دیدگاه خود به آن نگاه کند، بلکه اکنون هرطور که برجام خوانده شود، یک برداشت بیشتر وجود ندارد.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آنچه ایران از برجام انتظار دارد، دست یابی به منافع ایران و رفع مشکلاتی است که سالها به کشورمان تحمیل شده گفت: اکنون ابهام و ایهام های برجام برطرف شده و ایران بر مبنای آنچه سالها بر آن اصرار داشته و عمل کرده، پایدار و استوار است.

وی با ابراز تأسف از اینکه همواره طرف های مقابل زیر تعهدات خود زده‌اند گفت: طرف های مقابل در مذاکرات هسته‌ای، به علت عملکردهای نامناسبی که در دوره های قبل داشتند، احساس می‌کنند می‌توانند بدون آنکه کوچکترین قدمی بردارند و به تعهداتی که داشته‌اند، عمل کنند، نظام ایران را وادار به تبعیت محض کنند.

فرهنگی با تاکید بر اینکه ایران هرگز تسلیم محض و دسته و پا بسته خواسته های طرف های مقابل در مذاکرات هسته‌ای نخواهد شد گفت: شرایط مذاکرات امروز با گذشته چند تفاوت فاحش دارد. اول اینکه رویکرد مسئولان فعلی با گذشته تفاوت دارد و دوم قانونی که در مجلس تصویب شده، می‌بایست در آن مسیر گام برداشته شود.

وی با اشاره به قانون مصوب مجلس در خصوص شرایط مصوبات گفت: مجلس شورای اسلامی با تصویب یک قانون جامع و تأیید آن در شورای نگهبان، برای دولت ریل گذاری کرده که در چه مسیری باید گام بردارد، بنابر این دولت دیگر نمی‌تواند بنابر سلیقه خود پای میز مذاکره بنشیند و هر سندی را امضا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه مذاکرات تا چه زمانی به طول خواهد انجامید و آیا زمانی برای نهایی شدن آن وجود دارد گفت: آنچه در مذاکرات هسته‌ای مطرح می‌شود، ثابت است و چیزی نیست که دایم تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه در برجام بدنبال عزت و منافع ایران هستیم گفت: چیزی به عنوان زیاده خواهی ایران در برجام نیست و هرگاه که طرف مقابل حاضر شود به ایران احترام بگذارد و حق مردم را به رسمیت بشناسد، امضای برجام بسادگی صورت خواهد گرفت.

فرهنگی با اشاره به بهانه تراشی های صورت گرفته در برجام گفت: در حالی فعالیت های هسته‌ای را گروگان گرفته‌اند و بهانه تراشی می‌کنند که هر آنچه در زمینه هسته‌ای صورت گرفته، در مسیر صلح آمیز بوده و حتی یک ردپا برای فعالیت های نظامی از انرژی هسته‌ای وجود ندارد که برای اثبات این مهم، بارها با آژانس همکاری داشته‌ایم و اجازه بازرسی از مراکز هسته‌ای را به آژانس داده ایم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14210

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب