زیباترین بازارهای سنتی جهان + عکس

زیباترین بازارهای سنتی جهان + عکس
در این بازارها بتوانید طعم ملی را درک کنید، بدانید مردم هر کشور چه محصولاتی را ترجیح می­دهند، به کالاهای دست­ساز نگاه کنید و در بیشتر موارد طعم غذاهای سنتی را بچشید.

به گزارش نجوا خبر، وقتی به یک شهر جدید سفر می‌کنید، می‌توانید با فرهنگ و تاریخ محلی به روش‌های مختلف، مانند مطالعه نمایشگاه‌ها در موزه‌ها، گشت‌وگذار و شرکت در تور آشنا شوید. راه دیگر برای درک روح یک مکان ناآشنا، بررسی بازار است. در این بازارهایتوانید طعم ملی را درک کنید، بدانید مردم هر کشور چه محصولاتی را ترجیح میدهند، به کالاهای دستساز نگاه کنید و در بیشتر موارد طعم غذاهای سنتی را بچشید. برخی از بازارها نه تنها با مجموعه‌ای که دارند، بلکه با ظاهرشان که به آنها این امکان را می‌دهد در صدر بهترین بازارهای جهان باشند، افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

  1. بازار ماهی تویوسو، توکیو، ژاپن

۵ نمونه از زیباترین بازارهای سنتی جهان + عکس

بازار ماهی تویوسو یکی از معروفترین بازارهای ماهی در جهان است. این مکان بهدلیل حراج ماهی تن خود مشهور است. در اوایل سال ۲۰۱۹، این بازار به مکان جدیدی در منطقه ویژه کوتو منتقل شد و بازار قدیمی بسته شد. باید خیلی زود، حدود ساعت ۰۵:۳۰ صبح، به اینجا برسید تا حراج ماهی غولپیکر را با قیمتهای باورنکردنی ببینید. پس از آن دیگر عجلهای برای خروج از بازار تویوسو وجود ندارد. حتما در محوطه رستوران توقف کنید و تازهترین ساشیمی و سوشی را بچشید.

  1. بازار بزرگ، استانبول، ترکیه

۵ نمونه از زیباترین بازارهای سنتی جهان + عکس

بازار بزرگ نه تنها در استانبول بلکه در ترکیه مهم‌ترین مکان برای خرید است. این بازار از ۶۶ خیابان و بیش از چهار هزار فروشگاه تشکیل شده است که همه زیر یک سقف هستند. ساخت غرفه‌ها در اواسط قرن پانزدهم آغاز شد. پس از ۴۵۰ سال، این بازار پس از یک زلزله مهیب بازسازی گستردهای را پشت سر گذاشت. ورودی بازار بزرگ با دوجین دروازه مشخص می‌شود که نشانه‌های اصلی برای گم نشدن در این منطقه وسیع هستند. تنوع کالاها در این بازار به طرز شگفتانگیزی زیاد است، از ظروف غذاخوری، پارچه، جواهرات گرفته تا ادویه جات، لوازم آرایشی و لباس.

  1. بازار آخر هفته چاتوچاک، بانکوک، تایلند

۵ نمونه از زیباترین بازارهای سنتی جهان + عکس

بازار چاتوچاک در بانکوک درهای خود را در تعطیلات آخر هفته باز میکند. در این بازار حدود ۱۵ هزار غرفه وجود دارد که هر چیزی را که دلتان بخواهد به نمایش میگذارد از جمله عتیقهجات، لباس، کالاهای خانگی، مبلمان، ظروف، لوازم جانبی، لوازم آرایشی، ادویهجات، غذا و حتی حیوانات. غرفه‌های غذا سزاوار توجه ویژه هستند، جایی که میتوانید نودل داغ بخورید، طعم حشرات سرخ شده را بچشید و از طعم بینظیر بستنی نارگیلی لذت ببرید.

  1. بازار سنت لارنس، تورنتو، کانادا

۵ نمونه از زیباترین بازارهای سنتی جهان + عکس

بازار سنت لارنس در اواسط قرن نوزدهم در تورنتو افتتاح شد و خیلی زود توجه مردم محلی را به خود جلب کرد. اینجا مکانی فوق‌العاده است که در آن می‌توانید غذاهای خوشمزه بخورید، در کارگاه‌های شاهکارهای آشپزی شرکت کنید و مهمان یک شام باشید. بازار سنت لارنس کالاهای باکیفیت، سبزیجات، میوه‌ها، گوشت‌ها، پنیرها، غذاهای دریایی، ادویه‌ها و گیاهان دارویی را می‌فروشد. یکشنبه‌ها، عتیقهجات برای فروش وجود دارد.

  1. بازار پایک پلیس، سیاتل، ایالات متحده آمریکا

۵ نمونه از زیباترین بازارهای سنتی جهان + عکس

بازار پایک پلیس در شهر سیاتل آمریکا در واشنگتن واقع شده است. این بازار یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده این کشور است که در سال ۱۹۰۷ تأسیس شده است. مساحت آن ۹ هکتار است که در آن کتاب، جواهرات، گل و غذا فروخته می‌شود و کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها باز هستند. بازار پایک پلیس یک مکان محبوب برای نوازندگان خیابانی، بازیگران و سرگرمی‌ها است. اما ویژگی اصلی بازار فروشندگان ماهی است که در تنوع محصولات با یکدیگر رقابت میکنند. این بازار همچنین جایی است که اولین استارباکس در آن افتتاح شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14260

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب