نگاهی اختصاصی به تاریخ سریال‌های شبکه خانگی؛

از «شهرزاد» تا «پوست شیر»/ پربیننده‌ترین‌ها کدامند؟+عکس

از «شهرزاد» تا «پوست شیر»/ پربیننده‌ترین‌ها کدامند؟+عکس
شبکه نمایش خانگی توانسته‌ است در جایگاه برنامه تلویزیونی ۲ میلیون خانواده را در پوشش پیام خود قرار دهد .

به گزارش خبرنگار نجوا خبر، امروزه با جذب بخش بسیار زیادی از مخاطبان و بینندگان خاص شبکه نمایش خانگی توانسته‌ است در جایگاه برنامه تلویزیونی، حدود ۲ میلیون خانواده را در پوشش پیام خود قرار دهد. از مهم‌ترین مزیت این رسانه پیوندی است که بین اعضای خانواده‌ها ایجاد می‌کند .

تاریخچه سریال‌ سازی شبکه خانگی:

سال ۱۳۸۹ بود که سریال خارجی فرار از زندان در شبکه نمایش خانگی پخش شد این توزیع بسیار موفق بود و فروش‌ زیادی داشت و پس‌ از آن قلب یخی توسط لطیفی شروع به کار کرد اما این سریال زیاد موفق نبود ولی به دلیل داشتن یکسری سکانس‌‌ها که باعث جذابیت این سریال شده بود به طوری که بعضی از خطوط قرمز جامعه ما را می‌ شکست فروش نسبتا موفقی نیز داشت

در حالی‌ که قلب یخی در حال پخش روی شبکه نمایش خانگی بود هم‌ زمان با آن قهوه تلخ مهران مدیری نیز شروع به کار و توزیع شد قهوه تلخ احتمالاً پر فروش‌ ترین سریال تاریخ شبکه نمایش خانگی بوده‌ است راز موفقیت این سریال تبلیغات شهری فراوانی بود که برای این سریال انجام می‌ شد اما پس‌ از چند ماه این سریال متوقف شد آن‌ هم به دلیل اختلافات بین عوامل این سریال بود که این اتفاق رخ داد .

بعد از سریال‌هایی که نام بردیم نوبت به بیژن بی‌رنگ و سریال عشق تعطیل نیست رسید که موفقیت چندانی نداشت.

پس‌ از آن کمال تبریزی هم ابله را ساخت که آن‌ هم با شکست مواجه شد. بعد از این سریال‌‌ها تنها یک سریال موفق روانه شبکه نمایش خانگی شد که آن هم شاهگوش نام داشت.
این سریال توسط داوود میرباقری ساخته شد که نسبت‌ به مجموعه‌ های قبلی موفقیت‌ های بیشتری کسب کرد اما سرانجام سال ۹۴ سریال شهرزاد توزیع شد سریالی بسیار موفق و البته پرخرج و پرستاره که هم نقد های خوبی از منتقدان گرفت و هم فروش بسیار عالی داشت.

ازبهترین و پربیننده ترین سریال های ایرانی نمایش خانگی میتوان سریال زخم کاری، قلب یخی، قهوه‌ تلخ شاهگوش، شهرزاد،عاشقانه، گیسو،مانکن و... نام برد.

سریال های نمایش خانگی سال 1401:

بی گناه، آنتن، جیران، روزی روزگاری مریخ، شبکه مخفی زنان، مهمونی ،نوبت لیلی ،یاغی، پوست شیر ،جوکر،شب های مافیا، راز بقا، خون سرد، آفتاب پرست ،شهرک کلیله و دمنه و....

گزارش: پریسابختیاری

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14271

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب