یک کارشناس حوزه طلا و سکه در گفتگو با «نجوا خبر»:

چرا قیمت طلا و سکه به پرواز درآمد؟/ طلا تا شب عید گران‌تر می‌شود

چرا قیمت طلا و سکه به پرواز درآمد؟/ طلا تا شب عید گران‌تر می‌شود
یک کارشناس حوزه طلا و سکه گفت: با افزایش قیمت طلا و سکه شاهد افزایش تقاضا در بازار هستیم؛ اما مردم برای سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه با دید بلندمدت وارد بازار شوند.

به گزارش خبرنگار «نجوا خبر»، بازار جهانی طلا در حالی امروز یکشنبه تعطیل رسمی بود که قیمت اونس طلا تغییری نداشت و در معاملات دیروز ۱۷۹۷ دلار بود. این در حالی است که در بازار داخلی قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان گران شد و به یک میلیون و ۶۴۵ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

سکه هم در حالی پا به پای طلا رو به صعود بود که سکه بازان با شوک صعودی قیمت ارز در موقعیت خرید قرار گرفتند. قیمت سکه به پرواز درآمد و در معاملات شبانه یکشنبه ۱۷ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته ۱۴۰ هزار تومان گران تر است. همچنین قیمت نیم سکه به ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید که در مقایسه با روز شنبه ۳۰۰ هزار تومان رشد را نشان می‌دهد.

اما سؤال اصلی این است که آیا قیمت طلا و سکه در هفته پیش رو همچنان افزایشی است؟

طلا تا شب عید گران تر می‌شود

یک کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه در روزهای آینده هم شاهد گرانی قیمت طلا و سکه در بازار خواهیم بود، به «نجوا خبر» گفت: این نوسانات در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز ادامه دارد.

عبادالله محمدولی معتقد است: افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تا شب عید ۱۴۰۲ البته با سرعت کمتر تداوم خواهد یافت.

چرا قیمت سکه و طلا به پرواز درآمد؟

این فعال بازار طلا و سکه گفت: هر ساله در سه ماهه پایانی سال ما شاهد افزایش قیمت طلا و سکه هستیم. نخستین دلیل افزایش قیمت‌ها در سه ماهه پایانی سال، آغاز سال میلادی جدید در دی ماه است. در این ماه سال مالی بسیاری از شرکت‌ها فرامی رسد و شاهد تسویه حساب آنها هستیم.

محمدولی ادامه می‌دهد: در سه ماهه پایانی سال هم همواره شاهد افزایش تقاضای طلا و سکه در بازار بوده‌ایم و این امر، موضوع جدیدی نیست.

چرا همه به ذخیره کردن طلا روی آوردند؟

این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه گران شدن اونس جهانی نیز بر قیمت طلا و سکه در کشور تأثیر می‌گذارد، گفت: در دنیا تقاضا برای طلا افزایش یافته زیرا کشورها به ذخیره کردن طلا روی آورده‌اند.

محمدولی با بیان اینکه با افزایش تقاضا، قیمت افزایشی می‌شود، ادامه داد: اهمیت ورود بانک مرکزی به بازار و کنترل آن در شرایط حال حاضر بر هیچ کس پوشیده نیست. اگر این اتفاق نیفتد شاهد جهش بی سابقه قیمت طلا و سکه در بازار خواهیم بود.

موج جدید تقاضای طلا در بازار

این کارشناس بازار طلا و سکه گفت: بیشترین و مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت طلا و سکه، نوسان قیمت دلار در بازار بوده است.

محمدولی ادامه می‌دهد: در حال حاضر افت ارزش پول ملی سرعت گرفته و به همین دلیل مردم سعی می‌کنند با تبدیل پول به کالاهای دیگر از افت ارزش آن جلوگیری کنند. بنابراین با افزایش قیمت طلا و سکه شاهد موج جدید تقاضا در بازار هستیم.

الان طلا بخریم یا نه؟

این کارشناس بازار طلا و سکه در مورد وضعیت بازار تا شب عید می‌گوید: در سه ماه آینده تا شب عید احتمالا شاهد تغییرات قیمت طلا و سکه در بازار خواهیم بود. البت شدت آن مثل گذشته نیست، چون اتفاقات خوبی در زیرساخت‌ها در حال وقوع است که رویکرد آن حمایت از تولید و صنعت است که‌ ای کاش این کار ۲۰ سال قبل صورت می‌گرفت.

محمدولی به مردم توصیه کرد که هیچ گاه برای کوتاه مدت به بازار طلا و سکه ورود پیدا نکنند. وی ادامه داد: به طور قطع بازار طلا و سکه مطمئن‌ترین بازاری است که می‌تواند محل امنی برای سرمایه‌گذاران باشد اما در کوتاه مدت ریسک آن زیاد است. بنابراین مردم تنها برای سرمایه‌گذاری در میان مدت و بلندمدت وارد این بازار شوند.

خبرنگار: میناسادات حسینی

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14272

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.