واکنش روسیه به ادعای انگلیس درباره همکاری نظامی ایران و مسکو

واکنش روسیه به ادعای انگلیس درباره همکاری نظامی ایران و مسکو
سفارت روسیه در لندن در بیانیه‌ای ادعای جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر ارسال تجهیزات نظامی به روسیه از سوی ایران را غیر قابل قبول خواند و این موضع لندن را تبعیت از سیاست‌های آمریکا خواند.

به گزارش نجواخبر، در بیانیه سفارت روسیه در لندن آمده است که مسکو اظهارت کلورلی را قاطعانه رد می‌کند و آن را در راستای پیروی از ایالات متحده می‌داند.

بر اساس گزارش العالم، این بیانیه می‌افزاید: طرف انگلیسی به خوبی می‌داند که کنایه‌ها درباره تدارکات نظامی ایران به روسیه که کلورلی آن را شرم آور می‌خواند، کاملاً دور از ذهن است.

سفارت مسکو گفت که روسیه، برخلاف مخالفان غربی ما، همواره متعهد به تبعیت از قوانین ملی و قوانین بین‌المللی در همکاری با کشورهای ثالث است. اگر در مورد معاملات شرم آور صحبت می‌کنیم، کلورلی باید قبل از هر چیز کمک های عظیم نظامی-فنی، مالی و تبلیغاتی به رژیم کی یف را که توسط انگلیس و متحدان غربی اش ارائه می‌شود، به یاد بیاورد.

سفارت روسیه تاکید کرد که پمپاژ اوکراین با سلاح های غربی "برخلاف هنجارهای اساسی" تنها به طولانی شدن خصومت‌ها و افزایش تعداد تلفات غیرنظامی کمک می‌کند و نیروهای مسلح اوکراین از تجهیزات نظامی دریافتی استفاده می‌کنند. تروریست‌ها اهداف غیرنظامی در خاک روسیه را مورد حمله قرار می‌دهد.

در این بیانیه آمده است : لندن به خوبی از همه این‌ها آگاه است. با این حال، این حقایق در جریان اصلی رسانه های محلی نفوذ نمی‌کند و مقامات بریتانیایی با شرمندگی در مورد آنها سکوت می‌کنند.

سفارت روسیه اعلام کرد که یک سؤال طبیعی مطرح می‌شود: آیا چنین سیاست دو گانه‌ای در مسیر اوکراین تنها نمونه‌ای از معامله "شرم آور" نیست که جیمز کلورلی با نگرانی درباره آن بحث می‌کند؟

این بیانیه می‌گوید، منظور ما این است که تمام حقایق دخالت لندن و سایر پایتخت های غربی در تشویق مالی و تسلیح رژیم کی یف و همچنین در برنامه ریزی اقدامات نظامی علیه تأسیسات و پرسنل نظامی روسیه را با دقت ثبت می‌کنیم. البته چنین اعمال مجرمانه‌ای برای همه دست اندرکاران عواقب قانونی خاصی در پی خواهد داشت.

سفارت روسیه با استناد به این که قطع‌نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تأمین هرگونه کالا، تجهیزات، فناوری و اجزای مرتبط با موشک را ممنوع می‌کند، اعلام کرد : منطقی است که رهبران بریتانیا به اقدامات ناقض واقعی این قطع‌نامه و ایالات متحده که خروج یکجانبه‌اش از توافق هسته‌ای به چالش جهانی تبدیل شده است، توجه کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14282

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.