بررسی ادغام دو دانشگاه‌ پرطرفدار در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

بررسی ادغام دو دانشگاه‌ پرطرفدار در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل کمبود امکانات دانشگاه فرهنگیان، پیشنهاد ادغام آن با دانشگاه پیام نور از سوی اعضای کمیسیون بررسی شد.

به گزارش نجواخبر، محسن زنگنه در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در این جلسه نماینده دانشگاه فرهنگیان گزارشی از وضعیت این دانشگاه ارائه کرد؛ با وجود اینکه تاکید شده معلمان از دانشگاه فرهنگیان جذب شوند، اما متأسفانه در دهه ۹۰ این دانشگاه مورد بی‌مهری قرار گرفت و میزان جذب آن کاهش پیدا کرد و این موضوع موجب شد که تعدادی از مراکز تربیت معلم کاهش پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم افزود: پس از سال ۹۷، این دانشگاه سالانه ۲۵ هزار نفر جذب می‌کند اما از آنجاکه بسیاری از مراکز خود را از دست داده بود، اکنون با کمبود خوابگاه و کلاس درس روبه‌رو است.

زنگنه تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان با ۳ هزار نفر هیئت علمی به بودجه کلان نیاز دارد. اما براساس گزارش ارائه شده دانشگاه مذکور در حوزه فضا، امکانات و بودجه، تأمین نیروی انسانی و کادر اداری به شدت در مضیقه است.

وی خاطرنشان کرد: ادغام دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه پیام نور یکی از پیشنهادات مطرح شده در کمیسیون برنامه و بودجه بود که در نشست امروز بررسی شد. زیرا دانشگاه پیام نور امکانات و ساختمان‌های بسیاری دارد که اکنون بلااستفاده مانده و مقرر شد یکی از اعضای کمیسیون پیگیر این موضوع شوند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14286

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب