ماجرای واگن‌های اجاره‌ای مترو چیست؟

ماجرای واگن‌های اجاره‌ای مترو چیست؟
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در مورد واگن‌های اجاره‌ای مترو که مدیران شهرداری در مورد آن صحبت کردند توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش نجواخبر حجت‌الاسلام والمسلمین محمد آقامیری، در مورد ورود واگن‌های اجاره‌ای به متروی تهران که چندی است از سوی مدیران شهری مطرح می‌شود، اظهار کرد: واگن اجاره‌ای در حال حاضر در خطوط راه آهن شهری در حال کار است و بخش خصوصی واگن‌هایش را به شرکت راه‌آهن اجاره داده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این مدل در شرکت راه آهن ریل از دولت و واگن‌ها برای بخش خصوصی است و بر اساس پیمایشی که قطارها دارند از دولت اجاره دریافت می‌کنند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان این‌که شهرداری تهران نیز در حال پیگیری قرارداد ۶۳۰ واگن برای متروی تهران است اما از زمان انعقاد قرارداد دو سال طول می‌کشد که واگن‌ها بر روی ریل‌های مترو حرکت کنند، گفت: در این فاصله بخش خصوصی پیشنهاد داده که واگن‌هایی را از کشورهای دیگر تهیه کند و در قالب پیمایش، قرارداد همکاری با شهرداری تهران ببندد.

آقامیری تاکید کرد: البته قطعا قطارهایی در ناوگان متروی تهران به صورت اجاره‌ای وارد خواهند شد که استانداردهای مترو را پاس کرده و مورد تأیید باشد.

وی اضافه کرد: این مدل اجاره‌ای همچون اتوبوس‌های شرکت واحد است چرا که همه اتوبوس‌های شهر تهران برای شهرداری نیست و عمده اتوبوس‌ها متعلق به بخش خصوصی است که شهرداری آنها را اجاره کرده و در قالب پیمایش با آنها حساب و کتاب می‌کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14288

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب