نماینده دشت آزادگان در گفتگو با نجواخبر:

«معیشت» خط قرمز مردم/ تیم اقتصادی دولت تغییر کند

«معیشت» خط قرمز مردم/ تیم اقتصادی دولت تغییر کند
قاسم ساعدی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور عالی ترین مقام اجرایی کشور است گفت: هر آنچه در کشور اتفاق می‌افتد، بیش از هر چیز نتیجه عملکرد هیات دولت است. بنابر این هرکجا مشکلی وجود دارد، دولت باید ساماندهی کند.

نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری آنچه در ایام انتخابات مطرح می‌شود؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: ابراهیم رئیسی با شعار عدالت، بهبودی اوضاع و ساماندهی وضع اقتصادی از مردم رأی گرفت، اما امروز فاصله زیادی بین وعده‌ها و اوضاع مردم وجود دارد.

قاسم ساعدی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور عالی ترین مقام اجرایی کشور است گفت: هر آنچه در کشور اتفاق می‌افتد، بیش از هر چیز نتیجه عملکرد هیئت دولت است. بنابر این هرکجا مشکلی وجود دارد، دولت باید ساماندهی کند.

وی با انتقاد از فرافکنی های دولت گفت: اینکه دولت گناه اشتباهات را بر دوش مجلس یا بخشهای دیگر بیندازد به هیچ عنوان درست نیست و دولت باید تصمیمات اشتباه خودش را بپذیرد و پاسخ‌گوی عملکرد خود باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای با اشاره به هماهنگی و تعامل مجلس یازدهم با دولت سیزدهم گفت: مجلس و دولت همسو هستند و نمایندگان مجلس تا جایی که بتوانند، تسهیل گری می‌کنند.

وی با انتقاد از گرانی دلار و جهش قیمت‌ها گفت: امروزه وضعیت اقتصادی به هیچ عنوان خوب نیست و اگر واقع بینانه شرایط را بررسی کنیم، بازار رهاست و دولت هیچ نقشی در مدیریت بازار ندارد.

ساعدی بحران اقتصادی، گرانی و تورم را ناشی از عملکرد ضعیف تیم اقتصادی دولت سیزدهم دانست و گفت: وقتی شرایط اقتصادی به اندازه‌ای ناپایدار است که گرانی و تورم لحظه‌ای صورت می‌گیرد و هیچ نظارت تأثیرگذاری صورت نمی‌گیرد، یعنی تیم اقتصادی دولت به شدت ضعیف است و نیاز به تجدید نظر در تیم اقتصادی دولت با جدیت وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه حل بحران کنونی نیازمند عزم ملی است گفت: باید از بازی های سیاسی و جناحی فاصله گرفت و از تمامی کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی بدون توجه به جناح سیاسی مشورت گرفته شود.

نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی بر تشکیل کارگروه ویژه اقتصادی و برگزاری جلسات مستمر تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم باید از توان نظریه پردازان اقتصادی به دور از گرایش های سیاسی استفاده کند و حتی انتقادها را مورد توجه قرار دهد.

وی نسبت به مشکلات اقتصادی مردم هشدار داد و گفت: معیشت خط قرمز مردم است و باید معیشت مردم را تأمین و تمکین کنیم تا سفره های مردم به ویژه دهک های پایین جامعه بیش از این خالی نماند.

ساعدی با انتقاد از اینکه سالهاست دولت‌ها گناه را بر عملکرد دولت قبل می‌اندازند یا بخشهای دیگر را مقصر می‌نامند گفت: فرض بگییریم که دولت سیزدهم هر کجا نشست، مجلس یازدهم و دولت گذشته را به عنوان مقصر معرفی کرد، براستی مقصر تراشی بیهوده چه تأثیری بر سفره مردم دارد و آیا شکم های گرسنه با مقصرتراشی دولت سیر می‌شود؟

وی فرافکنی های دولت را توهین به شعور مردم دانست و گفت: دولت می‌خواهد ثابت کند که می‌توان با فرافکنی از زیر بار شرایط موجود شانه خالی کرد و مجلس را مقصر معرفی کرد و مردم هم این فرافکنی را درک نمی‌کنند که البته این طور نیست، زیرا امروزه شعور سیاسی و اقتصادی مردم کم از کارشناسان نیست و می‌دانند که شرایط موجود ناشی از عملکرد ضعیف تیم اقتصادی دولت است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی به اندازه‌ای نامناسب شده که عملکرد دولت سیزدهم جای دفاعی ندارد گفت: دولت در انتخاب شاخصها اشتباه کرده و گرانی ها، محقق نشدن وعده‌ها و شرایط موجود نشان می‌دهد که دولت در عملکرد خود شکست خورده است. دولت در انتخاب شاخص ها، بررسی‌ها و نحوه اجرا، اشتباهات فاحشی کرده که تاوانش را مردم با تحمل گرانی های سرسام آور می‌پردازند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14366

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب