معاون وزیر بهداشت: کرونا هنوز تمام نشده

معاون وزیر بهداشت: کرونا هنوز تمام نشده
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: همه باید بدانیم و فراموش نکنیم که کووید۱۹ هنوز تمام نشده و همچنان باید مراقب باشیم. در حال حاضر زیرسویه غالب در ایران همانند بسیاری از کشورهای دنیا، BA.۵ است که بیش از ۸۵ درصد موارد ابتلا به کرونا در ایران مربوط به این زیرسویه است.

به گزارش نجواخبر، حسین فرشیدی اظهار کرد: روند مرگ و میر و ابتلا به کرونا در اکثر مناطق سازمان جهانی بهداشت، ثابت و یا رو به کاهش است اما نمی‌توان به دقت مشخص کرد که چه زمانی با پیک جدیدی از کرونا روبه‌رو می‌شویم.

وی افزود: عوامل مختلفی از جمله ناشناخته بودن بیماری، عدم آگاهی مناسب در مورد استفاده از ماسک، روش های پیشگیرانه و عدم ساخت یا فراوان نبودن واکسن، در شکل گیری پیک های قبلی کرونا تأثیر داشت و بیماری های ویروسی نیز در یک منطقه نمی‌مانند و با رفت و آمد و تعاملات بین کشورها، جابه‌جا می‌شوند اما در حال حاضر خوشبختانه بخش عمده‌ای از جمعیت کشور، واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و تعدادی نیز بیماری را به شکل خفیف گذرانده‌اند.

، معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: انتظار نداریم که در آینده نزدیک با پیک شدید و گسترده‌ای از کرونا روبه‌رو شویم اما باید آمادگی های لازم در سیستم بهداشتی و درمانی وجود داشته باشد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14373

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب