تور دانش‌آموزان در محله‌های تاریخی کاشان

تور دانش‌آموزان در محله‌های تاریخی کاشان
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از اجرای تور «بافت گشت» دانش‌آموزان در بناهای تاریخی این شهر و تصویرسازی این آثار خبر داد.

به گزارش نجواخبر محمدعلی فرجی، اظهار کرد: طرح تور بافت گشت به‌منظور دانش‌افزایی و ارتقاء آگاهی دانش‌آموزان از میراث گذشتگان و پیشینه تاریخ و تمدن منطقه فرهنگی کاشان اجرا می‌شود.

وی افزود: آشنایی شهروندان به خصوص کودکان و نوجوانان با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری باعث تقویت حس مسئولیت‌پذیری جامعه در حفظ و نگهداری میراث فرهنگی شده و از ظهور پدیده وندالیسم و تخریب آثار تاریخی پیشگیری می‌کند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، گفت: تور بافت گشت از بناهای تاریخی کاشان با حضور جمعی از دانش‌آموزان ممتاز مدرسه شهید جهانگیر با مشارکت فرهنگ‌سرای بانو در خانه طباطبایی‌ها، حمام سلطان امیراحمد و قلعه جلالی برگزار شد.

فرجی افزود: در پایان این برنامه تفریحی، آموزشی با هدف ارزیابی بازدهی تور بافت گشت، دانش‌آموزان بهترین تصویر ذهنی خود از بناهای مورد بازدید را به تصویر کشیدند.

وی افزود: برنامه تور بافت گشت، توسط فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ برگزار شده و شهروندان با قدم زدن در بافت قدیم شهر کاشان، از خانه طباطبایی‌ها، حمام سلطان امیراحمد، کوچه آشتی‌کنان، آب انبار کوشک صفی، آب انبار خان و مسجد آقابزرگ دیدن می‌کنند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، خاطرنشان کرد: تور بافت گشت همراه با نقالی و شاهنامه‌خوانی اجرا می‌شود و در طول مسیر راهنمایان گردشگری و برخی اهالی محله‌های تاریخی کاشان، به روایت خاطره و تجربه زیسته خود می‌پردازند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14481

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.