کرونا در جهان بالا گرفت/ آیا موج هشتم آمده؟

کرونا در جهان بالا گرفت/ آیا موج هشتم آمده؟
موج جدید کرونا در برخی کشورها از جمله ‌ژاپن که منجر به مرگ‌های سه رقمی شده است بار دیگر زنگ‌های خطر موج هشتم کرونا در کشور را به صدا درآورده است.

به گزارش نجوا خبر، همزمان با افزایش موارد ابتلا به کرونا در برخی کشورها، روز گذشته حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور نسبت به شیوع مجدد ویروس کرونا هشدار داد. روز جمعه نیز بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت با نگران‌کننده توصیف کردن آمار ابتلا به کرونا در دیگر کشورها ازجمله ژاپن و آمریکا، نسبت به موج بعدی کرونا در کشور هشدار داده بود. او همچنین درخصوص کاهش قابل توجه واکسیناسیون ابراز نگرانی کرد و از مردم خواست تا سالانه یک بار واکسن کرونا تزریق کنند.

این هشدارها در شرایطی است که بر اساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، درحال حاضر هیچ شهر قرمز کرونایی در کشور وجود ندارد و تعداد شهرهای با وضعیت آبی نیز از ۳۵۱ به ۳۶۹ شهر افزایش یافته است. همچنین براساس آمارهای وزارت بهداشت، از شنبه هفته گذشته (۲۶ آذر ماه) تا روز گذشته، ۳۵۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده است. همچنین آمار جان‌باختگان طی این مدت ۱۴ نفر بوده است. در واقع طی سه ماه گذشته میزان مرگ‌ومیر روزانه کرونا در کشور یک رقمی و برخی روزها صفر بوده است. با این حال موج جدید کرونا در برخی کشورها از جمله ‌ژاپن که منجر به مرگ‌های سه رقمی شده است بار دیگر زنگ‌های خطر موج هشتم کرونا در کشور را به صدا درآورده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14558

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب