رئیس بانک مرکزی افزایش نرخ ارز را به مزد کارگران ربط داد!/واکنش یک نماینده

رئیس بانک مرکزی افزایش نرخ ارز را به مزد کارگران ربط داد!/واکنش یک نماینده
نماینده ساری ضمن انتقاد از اظهارات اخیر صالح‌آبادی مبنی بر تاثیر افزایش مزد کارگران بر افزایش نرخ ارز، گفت: بانک مرکزی باید برای مدیریت بازار برنامه مشخصی تدوین کند.

به گزارش نجواخبر، علی بابایی کارنامی نماینده ساری و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکری به استناد مواد 11 و 22 آیین نامه داخلی مجلس به حفظ شأن و اقتدار مجلس و رعایت جایگاه حقوقی آن اشاره کرد و گفت: متأسفانه رئیس بانک مرکزی اخیرا در اظهاراتی، افزایش نرخ ارز و بی ثباتی این بازار را ناشی از افزایش مزد کارگران کشور دانسته است، بانک مرکزی خود برای مدیریت بازار باید برنامه داشته باشد و تیم اقتصادی دولت نیز باید از برنامه کوتاه، میان و بلندمدت برخوردار باشد.

وی افزود: متغیرهای بازار مشخص است و ما نمی‌توانیم مردم را رها کنیم و تورم نقطه به نقطه 50 درصدی را به آنها تحمیل کنیم. کشور را احساسی نمی‌توان اداره کرد، اگر این بازار به درستی اداره شود، ما کسری بودجه نخواهیم داشت.

نماینده ساری در مجلس تصریح کرد: تا حصول نتیجه این جلسات نظارتی مجلس باید ادامه یابد.

* وضعیت امروز نتیجه عدم مدیریت درست آقایان است

بر اساس این گزارش، سید کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه‌سرا در مجلس نیز در تذکری بر اساس آیین نامه داخلی و قانون اساسی گفت: گزارشات امروز مجلس و دولت هیچ نتیجه‌ای جز گرفتن وقت مردم و نمایندگان نداشت.

وی افزود: 90 درصد ارز خارجی کشور از محل صادرات پتروشیمی، فروش نفت و سایر منابع در اختیار دولت است و وضعیت امروز نتیجه عدم مدیریت درست آقایان است، آیا دولت توانست به شکلی سیاست‌گذاری کند که مردم نگران آینده نباشند؟

نماینده صومعه‌سرا تصریح کرد: وقتی یک شبه کالاها گران می‌شود همه به دنبال تبدیل منابع خود به ارز هستند، اما دولت توپ را به زمین دیگران می‌اندازد! ولی این حرف‌ها هیچکدام جواب مردم نیست و اگر قانون نیز لازم است کمیسیون اقتصادی موظف است طرحی را تدوین و در مجلس مطرح کند و به دولت برای مدیریت درست کمک نماید.

دلخوش تاکید کرد: اگر به همین منوال پیش برویم، شاهد خواهیم بود که همه چیز از جمله دلار، گرانتر می‌شود و مدیریت بازار به هیچکس پاسخ‌گو نیست.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14588

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.