در هیات دولت چه گذشت؛

از استاندار جدید خوزستان تا خبر خوش وزیر نفت+واکنش‌ها به افزایش نرخ دلار به دلیل کمبود بودجه

از استاندار جدید خوزستان تا خبر خوش وزیر نفت+واکنش‌ها به افزایش نرخ دلار به دلیل کمبود بودجه
سخنگوی دولت خبر داد که استاندار خوزستان تغییر کرد.

به گزارش نجواخبر، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی اظهار کرد: در آستانه حماسه مردمی 9 هستیم که این سالروز را گرامی می‌داریم. دیروز هم شاهد تشییع پیکر شهدای گمنام با حضور گسترده مردم بودیم که نشانه آن است که مردم فهیم، بصیر و مقاوم ایران اسلامی همیشه در صحنه حاضر هستند و هروقت احساس می‌کنند به حضورشان بیشتر نیاز است، پرشکوه‌تر در صحنه حاضر می‌شوند و امانت‌داری از انقلاب را انجام می‌دهند. رئیس‌جمهور هم در جلسه هیئت دولت با اشاره به حضور گسترده مردم اظهار کردند که این حضور مسئولیت مسئولان را بیشتر می‌کند و تکلیف به خدمت رسانی و گره‌گشایی از مشکلات مردم بیشتر می‌شود.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: درجلسه امروز هیئت دولت بنا بر پیشنهاد وزیر کشور، استاندار خوزستان تغییر کرد. هیئت دولت ضمن تشکر از زحمات خلیلیان استاندار قبلی این استان، آقای "محراب" را به عنوان استاندار جدید انتخاب کرد. "محراب" پیش از این با دولت همکاری داشته و مسئول قرارگاه تنظیم بازار دولت در سال جاری بود. همکاری تنگاتنگی با مدیران اجرایی دولت و استانداران داشته است. پیش از این مسئولیت‌های مختلف در سطح ملی و استانی داشته است. در استان خوزستان هم سابقه مسئولیتی دارد. امیدوارم با حضور وی به عنوان مدیر جهادی شاهد تحولات با سرعت بیشتر باشیم.

بهادری درباره مصوبات مهم اخیر هیئت دولت گفت: دولت با اصلاح اساسنامه صندوق ملی مسکن موافقت کرد تا ایراداتی که از سوی شورای نگهبان به این اساسنامه وارد شده، رفع شود و هرچه سریعتر کار نهضت ملی مسکن را در دولت پیش ببریم. مصوبه دیگر امروز هیئت وزیران این بود که با دولت افزایش سرمایه بانک مرکزی از محل اندوخته احتیاطی این بانک موافقت کرد.

*تعداد فیلم‌های فجر امسال بیش از سال گذشته است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره جشنواره فیلم فجر امسال، اظهار کرد: تاکنون ۷۵ فیلم به جشنواره رسیده و الان کارهای بررسی فیلم‌ها در حال انجام است. تعداد فیلم‌ها هم از سال گذشته بیشتر است و تعداد افرادی که دخالت دارند نیز خیلی بیشتر از سال قبل است.

وی افزود: فضای جشنواره فیلم فجر و نیز جشنواره تئاتر فجر که اکنون بیش از هزار اثر به آن رسیده، خیلی خوب است. جشنواره موسیقی هم وضعیت خوبی دارد و فکر می‌کنم هم در این سه جشنواره و هم جشنواره تجسمی وضعیت خیلی خوبی داریم و جشنواره‌های فرهنگی شعر و کتاب سال جمهوری اسلامی و جشنواره جلال نیز، هم دبیرانشان مشخص شده و هم آثارشان ارسال شده است. تقریباً بین ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد آثار را نسبت به سال گذشته تجربه کردیم.

*هماهنگی سفر مقامات آژانس به ایران بعد از تعطیلات ژانویه
رئیس سازمان انرژی اتمی درحاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: سالانه یک میلیون بیمار از ظرفیت رادیو دارو درکشور استفاده می‌کنند، پیام مهمش این است اگر ما چرخه سوخت هسته‌ای نداشتیم، نمی‌توانستیم فرآوری انجام دهیم و حتما قادر نبودیم رادیودارو در کشور تولید کنیم.
وی تصریح کرد: همین تنها شرکتی که داریم سالهاست توسط آمریکایی‌ها تحریم است، یعنی بحث سلامت و جان مردم برایشان فاقد ارزش و اهمیت است و به همین دلیل بی رویه همه را تحریم می‌کنند؛ خوشبختانه این ظرفیت در کشور وجود دارد، برنامه توسعه ما کاملا فعال است یکی در زمینه تولید محصولاتی است که در بخش درمانی استفاده شود، زیرا رادیو داروها دو کارکرد دارند؛ تشخیصی و درمانی. در بخش تشخیصی نمونه‌ای را اخیرا در هفته پژوهش رونمایی کردیم.
اسلامی خاطرنشان کرد: نکته مهم‌تر درمانی است که بتوانیم سلول درمانی را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دهد و آن را از بین ببرد بدون این که آسیب جانی داشته باشد، زیرا بیماران سرطانی از شرایط شیمی درمانی و داروهای شیمیایی واقعا آسیب های زیادی طی این سال‌ها دیده اند؛ گام تکمیلی ما این است که برپایه مشتقات آب سنگین داورهای جدید که تولید آن را در دستور کار قرار دادیم، بتوانیم در آینده جایگزین کنیم و یک روند تحولی داشته‌ باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین درباره سفر گروسی و سایر مسئولان آژانس به ایران و روند گفت‌وگوها و مذاکرات گفت: تمایلی نشان داده شده، قرار است هماهنگی بعد از تعطیلات ژانویه انجام شود.

* دولت انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد که دولت انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد و عایدی دولت از محل عرضه دلار در سامانه نیما است؛ آن چیزی که عایدی دولت است از محل عرضه دلار در سامانه نیما است.
وی افزود: در واقع سامانه نیما ثبات دارد، هم عرضه‌ها و در آمد دولت خوب است بنابراین دولت هیچ انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد و قطعا تکذیب می‌شود.

*خبر خوب وزیر نفت برای مشترکین گاز
وزیر نفت اعلام کرد آن دسته از مشترکین گاز که نسبت به سال گذشته و ماه مشابه در سقف مصرف داشته یا حتی کاهش مصرف داشته‌اند، به همان میزان از شرکت ملی گاز بستانکار می‌شوند.

جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درخصوص گاز مشترکین اظهارکرد: در این زمینه اعلام کردیم در صورتی که مشترکین نسبت به گذشته درصدی کاهش داشته باشند ۳ درصد تخفیف به آنها می‌دهیم و بستانکار شرکت ملی گاز می‌شوند.

*تصمیم گیری برای تعیین دستمزد1402 کارگران از جلسه آتی شورای کار
وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی درباره آخرین تصمیمات برای تعیین دستمزد کارگران برای سال آینده، اعلام کرد که بناست در جلسه آتی شورای کار با تشکیل کمیسیونی تخصصی در این باره اتخاذ تصمیم شود.

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ماهی که گذشت خدمات ویژه‌ای به بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری ارائه شد، اظهار کرد: انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی همه بازنشستگان با افزایش ۸۰ درصد شرح خدمات و ۱۲۰ درصد منابع ریالی هدیه‌ای بود که دولت به این افراد داد. واریز حقوق بازنشستگان کشوری به همراه یک ماه معوق افزایش سایر سطوح از دیگر اقداماتی بود که در وزارت تعاون انجام شد.

* عدم ثبت نام برخی از دانش‌آموزان اتباع افغانستانی در ایران

وزیر آموزش و پرورش در خصوص عدم ثبت نام برخی از دانش‌آموزان اتباع افغانستانی در ایران گفت: دانش‌آموزان اتباع برای ثبت نام باید یک شناسه داشته باشند. آنهایی که شناسه دارند ثبت نام آنها انجام شده است و ممکن است آنچه که به آن اشاره کردید به دانش‌آموزانی برگردد که شناسه نداشته‌اند چرا که این شناسه هویت آنها را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه ما از مقامات ذیربط درخواست کرده‌ایم که هر چه زودتر برای این دانش‌آموزان شناسه صادر شود، تصریح کرد: به همکاران خود نیز تاکید کرده‌ایم که به صورت غیر رسمی منابع در اختیار این دانش‌آموزان قرار داده شود تا زمان حل مشکل بتوانند از این منابع استفاده کنند و وقتی که این مشکل حل شد و وارد مدرسه شدند چندان در این زمینه مشکلی نداشته باشند و از دانش‌آموزان دیگر عقب نباشند.

وی همچنین با بیان اینکه کلیات لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، گفت: ما برخی از پیشنهادات خود را در این زمینه از جمله در حوزه تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش و مسائل دیگر را ارائه کردیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14661

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.