یک فعال صنفی بازنشستگان در گفتگو با «نجواخبر»:

صداوسیما درکی از زندگی کارگران ندارد/ نمک به زخم فرودستان نپاشید!

صداوسیما درکی از زندگی کارگران ندارد/ نمک به زخم فرودستان نپاشید!
پرویز احمدی پنجکی گفت: چرا مسئولان رسانه ملی از افراد دردآشنا و آگاه به مسائل روز به عنوان کارشناس دعوت نمی‌کنند؟

نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران با ابراز تأسف از اینکه ۷ دهک جامعه از زندگی ایده آل محروم هستند و سالهاست توان خرید اتومبیل، خانه، طلا و حتا بسیاری از نیازمندی‌های اولیه زندگی را ندارند به خبرنگار نجواخبر گفت: در شرایطی که خط فقر ۱۸ میلیون تومان است، حداقل حقوق کارگران و بازنشستگان شش میلیون تعیین شده که بخوبی می‌توان درک کرد که قشر حقوق بگیر در چه شرایط سختی زندگی می‌کنند.

پرویز احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه نتیجه تورم و گرانی سرسام‌آور این است که حقوق بگیران به ویژه کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی باید با ابتدایی‌ترین زندگی هم خداحافظی کنند گفت: آنچه بازنشستگان و کارگران سالهاست تمرین می‌کنند، تحمل سختی، چشم پوشی از نیازهای اولیه، زندگی در شرایط نامناسب، تماشای فاصله وحشتناک طبقاتی و سرکردن با شرایط موجود است.

وی با ابراز تأسف از اینکه مسئولان هیچ درکی نسبت به زندگی سخت کارگران وبازنشستگان ندارند گفت: در این شرایط به جای همدردی، اظهاراتی مطرح می‌شود که گویا نمک بر زخم حقوق بگیران و محرومان می‌پاشند.

رئیس کانون بازنشستگان شمیرانات با یادآوری اینکه بارها از سوی مسئولان و کارشناسان در صداوسیما مردم را دعوت به تحمل شرایط سخت می‌کنند، گفت: چرا مسئولان رسانه ملی از افراد دردآشنا و آگاه به مسائل روز به عنوان کارشناس دعوت نمی‌کنند؟

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است فردی در مورد شرایط زندگی مردم سخن بگوید، بهتر است نماینده کارگران یا محرومان باشد گفت: نماینده کارگران بخوبی می‌داند که یک کارگر روزانه چند ساعت کار می‌کند تا بتواند با حقوق ناچیزی که شورای عالی کار تصویب کرده، دخل و خرج زندگی‌اش را متناسب کند.

احمدی پنجکی با ابراز تأسف از اینکه کسانی در مورد زندگی مردم حرف می‌زنند و تصمیم میگیرند که هیچگونه آگاهی از وضعیت آن‌ها ندارند گفت: تصور می‌کنیم که کارشناسان و مسئولان عقاید خودشان را می‌گویند، اما سؤال اینجاست که مگر از خیابانها عبور نمی‌کنند؟ مگر از قیمت مرغ و گوشت خبر ندارند و نمی‌دانند که مصرف پروتئین بدلیل گرانی و ناتوانی مردم در خرید کاهش شدیدی داشته است.

وی با یادآوری اینکه در گذشته بارها از سوی مسئولان اظهاراتی تعجب برانگیز را شنیده بودیم گفت: در گذشته نیز یکی از آقایان گفته بود که «در روز یک نوبت غذا می‌خوریم» یا مسئول دیگری گفته بود «اشکنه می‌خوریم»، براستی چرا با این اظهارات خون به دل مردم به ویژه دهکهای محروم جامعه می‌کنند.

نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران با اشاره به اخبار و مطالبی که در مورد خانه‌های مجلل، سفره‌های رنگین و زندگی اشرافی مسئولان در فضای مجازی منتشر می‌شود گفت: اگر قرار است سختی بکشیم، همه با هم باید سختی را تحمل کنیم. قرار نیست مسئولان در شرایط ایده آل زندگی کنند و از کارگران و بازنشستگان بخواهند شرایط سخت را تحمل کنند.

وی با یادآوری حقوق‌های نجومی که باعث آبروریزی بسیاری از مسئولان شد گفت: اکنون فاصله دریافتی کارگران با مسئولان وحشتناک است به نوعی که یک ماه حقوق مسئولان با یک سال حقوق کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی برابری می‌کند. این در حالی است که اگر حقوق نجومی بگیران را ملاک قرار دهیم، یک سال حقوق کارگران و بازنشستگان را یک مدیر نجومی بگیر در ۱۰ روز اول یک ماه خرج می‌کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14679

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب