اختصاصی؛

چه چیزی در انتظار کریستیانو رونالدو در لیگ برتر عربستان است؟/ رکوردهایی که می‌شکند!

چه چیزی در انتظار کریستیانو رونالدو در لیگ برتر عربستان است؟/ رکوردهایی که می‌شکند!
کریستیانو رونالدو با اولین بازی برای النصر به اولین فوق ستاره لیگ برتر عربستان تبدیل خواهد شد.

به گزارش نجواخبر، این بازیکن 37 ساله روز جمعه پس از اینکه قراردادش را با منچستریونایتد در ماه نوامبر فسخ کرد، تصمیم شگفت‌انگیزی برای امضای قرارداد با باشگاه خاورمیانه‌ای گرفت.

رونالدو پس از جلسه‌ای در مادرید تا سال 2025 قرارداد امضا کرده و پیراهن شماره 7 را بر تن خواهد کرد. او گفت: "من هیجان زده هستم که یک لیگ فوتبال جدید را در کشوری دیگر امتحان کنم. دیدگاهی که النصر با آن کار می‌کند، بسیار الهام بخش است. من مشتاقانه منتظر دیدار با هم تیمی هایم هستم و با هم به تیم کمک می‌کنیم تا به موفقیت های بیشتری دست یابد."

قلب رونالدو همچنان خواهان باشگاهی بود که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند، اما مشتری جدی برای او وجود نداشت. در آن زمان، یک قرارداد چذاب مالی در النصر جذاب ترین گزینه بود، بنابراین ما اینجا هستیم.

کریستیانو رونالدو به کدام تیم می‌پیوندد؟

رونالدو ادامه دوران حرفه‌ای فوتبالش را در النصر بازی خواهد کرد.

آنها پس از 10 بازی در فصل 2022-2023 با دو امتیاز کمتر از الشباب در رده دوم لیگ عربستان قرار دارند. سران النصر امیدوار هستند که معرفی رونالدو برای بازپس گیری عنوان قهرمانی کافی باشد.

مصلی المعمر، رئیس النصر گفت: "این معامله بیش از یک فصل جدید در تاریخ است. این بازیکن الگویی برای همه ورزشکاران و جوانان در سراسر جهان است. و با حضور او در النصر برای کسب موفقیت های بیشتر برای باشگاه، ورزش عربستان و نسل های بعدی تلاش خواهیم کرد."

آخرین قهرمانی آنها در لیگ، که در فصل 19-2018 به دست آمد، نهمین قهرمانی آنها در لیگ برتر عربستان بود. آنها همچنین 6 بار قهرمان جام پادشاهی شده‌اند.

رونالدو باید به بازی در یک استادیوم خانگی کوچکتر عادت کند. پارک مرصول النصر تنها 25000 هوادار را دارد که با 74310 هوادار که می‌توانند در اولدترافورد جمع شوند و 81004 نفری که قبلاً او را در برنابئو تماشا می‌کردند، فاصله زیادی دارد.

سرمربی جدید کریستیانو رونالدو کیست؟

منصفانه است که بگوییم، گاهی اوقات، رونالدو با هر دوی مربیانی که در دومین دوره حضورش در منچستریونایتد زیر نظر آنها کار می‌کرد، کاملاً هماهنگ نبود. بنابراین امیدواریم که او با رئیس جدیدش خوب باشد.

رودی گارسیا در ماه ژوئن به عنوان سرمربی النصر منصوب شد. از دیدگاه او، وجود یک سوپراستار در تیم او مشکلی نخواهد داشت، در واقع، کاملا برعکس است.

گارسیا در پاسخ به سؤالی درباره احتمال پیوستن رونالدو به این تیم، به سختی توانست هیجان خود را پنهان کند.

او در اوایل این ماه به AS گفت: "من فکر می‌کنم که هر مربی از تعلیم ستاره بزرگی مانند کریستیانو خوشحال می‌شود و در نوامبر 2021 من بسیار به رفتن به یونایتد نزدیک بودم. آن‌ها رالف رانگنیک را انتخاب کردند، اما من دو بار با جان مورتاگ و دارن فلچر ملاقات کردم.

من خیلی به مربیگری در این باشگاه نزدیک شدم و انگیزه زیادی برای رفتن داشتم، چه کسی انگیزه مربیگری یونایتد را ندارد؟ علاقه ساده یونایتد به من اجازه داد تا از جاه طلبی هایم در آینده مطمئن باشم.

همیشه فکر می‌کردم که مدیریت بازیکنان بزرگ راحت‌تر است، زیرا آنها بسیار باهوش هستند، من این را با فرانچسکو توتی در رم تأیید کردم."

آیا نام بزرگ دیگری در لیگ برتر عربستان وجود دارد؟

رونالدو در حال حاضر، بدون تعجب، بزرگترین نام در لیگ حرفه‌ای عربستان است، همانطور که در اکثر لیگ های سراسر جهان خواهد بود.

چند نام شناخته شده در لیگ وجود دارد اما هیچ کس به اندازه قد و قامت مهاجم پرتغالی نیست.

بهترین بازیکنانی که در حال حاضر در لیگ حرفه‌ای عربستان فعالیت می‌کنند، زوج برزیلی ماتئوس پریرا و اندرسون تالیسکا، مهاجم النصر که در حال حاضر در رقابت‌های کفش طلا حضور دارد، هستند.

در همین حال، 10 نام بزرگ دیگر وجود دارد که ممکن است آنها را بشناسید، از جمله بازیکنی که یکی از گل های برجسته جام جهانی 2022 را به ثمر رساند.

وینسنت ابوبکر

اور بانگا

اودیون ایگالو

گرژگورز کریچوویاک

دیوید اوسپینا

هلدر کاستا

عبدالرزاق حمدالله

لوئیز گوستاوو

فیلیپه کایسدو

احمد هگزی

پیش از این فصل، سباستین جووینکو، مهاجم سابق یوونتوس احتمالاً شناخته شده ترین بازیکن لیگ بود. با این حال او پس از به ثمر رساندن 16 گل در 83 بازی برای الهلال، در سال 2021 از این تیم جدا شد.


آیا رونالدو در لیگ قهرمانان آسیا بازی خواهد کرد؟

لیگ قهرمانان اروپا در بیشتر دوران حرفه‌ای رونالدو زمین بازی او بوده است. او بهترین گلزن این رقابت‌ها است و هیچ کس بیش از پنج عنوانی که در منچستریونایتد و رئال مادرید به دست آورده است، ندارد.
بنابراین، این موسیقی به گوش او خواهد رسید که او فرصت بازی مجدد در لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشد، البته نسخه‌ای متفاوت.

با این حال، او باید منتظر این امتیاز باشد زیرا النصر در مسابقات امسال حضور ندارد. آن‌ها باید در این فصل لیگ برتر عربستان یا جام پادشاهی را ببرند تا به لیگ قهرمانان سال آینده راه پیدا کنند، چیزی که رونالدو مایل است در آن نقشی کلیدی ایفا کند.

رکوردهای گلزنی که رونالدو می‌تواند بشکند کدامند؟

همانطور که او در مصاحبه های خود در طول سال‌ها ادعا کرده، رکوردها و افتخارات برای رونالدو بسیار مهم هستند. پس از انتقال به لیگ حرفه‌ای عربستان، او مشتاق خواهد بود که تا جایی که ممکن است رکوردها را بشکند، اگرچه ممکن است کارش سخت باشد.

در اینجا چند مورد از آنها است که او به آنها توجه خواهد کرد، برخی از آنها بعید تر از بقیه است.

بیشترین گل در لیگ برتر عربستان: 189 - ماجد عبدالله

بیشترین گل زده در لیگ برتر عربستان در یک فصل: 34 - عبدالرزاق حمدالله در فصل 2018/19

بیشترین گل در لیگ قهرمانان آسیا: 43 - دژان دامیانوویچ

بیشترین گل در لیگ قهرمانان آسیا در یک فصل: 13 - موریکی، آدریانو و بغداد بونجاح

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14710

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.