اردبیل میزبان دو رویداد بین‌المللی می‌شود

اردبیل میزبان دو رویداد بین‌المللی می‌شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: اردبیل در طول سال 2023 میلادی میزبان دو رویداد بین‌المللی در حوزه گردشگری می‌شود

به گزارش نجواخبر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب در جلسه هماهنگی حضور در شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای در محل وزارت خارجه، گفت: استان اردبیل در طول سال 2023 میلادی میزبان دو رویداد بین‌المللی با حضور سفرا و وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: نشست سفرای کشورهای عضو اکو به عنوان اولین رویداد بین‌المللی قبل از عید در اردبیل برگزار و در این رویداد برنامه های پیش بینی شده سازمان اکو برای سال آینده بررسی می‌شود که می‌تواند فرصت مناسبی برای اردبیل و آمادگی برای نشست وزرای گردشگری اکو باشد.

او تاکید کرد: سفرای کشورهای عضو اکو در سفر به اردبیل از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید خواهند کرد و تیم‌های رسانه‌ای به همراه چند سازمان بین‌المللی و دبیرکل اکو هم در این رویداد حضور خواهند داشت.

محمدی ادیب ادامه داد: رویداد اردبیل 2023 یک رویداد بین‌المللی است و برگزاری این رویداد به بهترین شکل نیازمند عزم ملی است که نقش وزارت خارجه هم در این موضوع بسیار مهم است.

مدیرکل همکاری‌های اقتصادی چندجانبه و بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز در این جلسه گفت: اهمیت گردشگری باعث شده است که کمیته ویژه‌ای در دبیرخانه اکو تشکیل شود و موضوع مهم امسال سازمان اکو رویداد اردبیل 2023 پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو است.

سید‌جلال‌الدین علوی سبزواری افزود: گردشگری در اولویت برنامه‌های سازمان اکو قرار دارد و امسال با توجه به میزبانی اردبیل برای رویداد پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو سال اردبیل است و این شهر به عنوان میزبان نشست سالانه وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو نیز تعیین شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14825

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.