اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی/ماجرای اعطای دکترای افتخاری به شهیدان سلیمانی و المهندس

اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی/ماجرای اعطای دکترای افتخاری به شهیدان سلیمانی و المهندس
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: مدارک دکترای افتخاری این دانشگاه به شهیدان سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس کاری ناچیز است در مقابل جهاد و شهادت آن دو بزرگوار که آنان در جهاد و شهادت به بالاترین مدارج دست یافته‌اند.

به گزارش نجواخبر، سردار احمدی مقدم طی سخنانی در اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی گفت: دانشگاه دفاع ملی بالاترین مرجع علمی در حوزه علوم راهبردی در جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس سیاست‌های جذب و پذیرش دانشجو سعی شده تا دانشجویان از میان نخبگان لشگری و کشوری انتخاب شوند.

وی تصریح کرد: از میان دانشجویان برجسته و چهره‌های ماندگار این دانشگاه سردار سپهبد شهید سلیمانی دانشجوی ورودی سال ۱۳۸۴ دکتری رشته مدیریت راهبردی و همچنین جمال جعفر آل ابراهیم مشهور به ابو مهدی المهندس دانشجوی ورودی سال ۹۷ دکتری رشته مدیریت راهبردی این دانشگاه بودند.

احمدی مقدم افزود: سردار سلیمانی پس از گذراندن دوره نظری و ورود به پژوهش بنا به نیاز کشور در سطح کلان و ملی و بر اساس فرمایشات رهبری و فرمانده کل قوا فرصت ادامه تحصیل نیافتند و مأموریت خود را دنبال کردند. لذا بر اساس مصوبات شورای آموزش دانشگاه شرایط تحصیلی برای ایشان محفوظ مانده بود تا پس از اتمام مأموریت تحصیل خود را تکمیل نمایند که این فرصت فراهم نشد و ایشان به شهادت رسیدند.

وی افزود: همچنین ابو مهدی المهندس نیز در چنین شرایطی قرار داشتند. لذا این دو شهید بزرگوار که در حوزه راهبردی صاحب مکتب بوده و نقش آنان در جایگاه کشور و عرصه بین‌الملل مشهود می‌باشد با نظر دانشگاه دفاع ملی و با موافقت وزارت علوم دانش نامه دکترای افتخاری در رشته مدیریت راهبردی به این شهیدان بزرگوار اعطا شده گرچه این مدرک در مقابل ایثار آن دو فرمانده کاری ناچیز است. زیرا آنها در جهاد و شهادت به بالاترین مدارج دست یافته‌اند اما این اقدام انجام وظیفه دانشگاه و وزارت علوم است. امید به اینکه دانشگاهیان کشور و پیشگامان مقاومت و پاسداری از ارزش‌های انقلاب و اسلام آن را سرلوحه خویش قرار دهند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14844

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب