گزارش مرکز آمار:

متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به بیش از ۵۰ میلیون تومان رسید

متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به بیش از ۵۰ میلیون تومان رسید
مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش از تحولات بازار مسکن اعلام کرد: متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در آذر به بیش از ۵۰ میلیون تومان رسید.

به گزارش نجواخبر، این مرکز در جدیدترین گزارش از تحولات بازار مسکن اعلام کرد: متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در آذر به بیش از ۵۰ میلیون تومان رسید.

براساس اعلام این مرکز شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در این ماه به عدد ۱۷۴.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل (۱۶۷.۴)، ۴.۱ درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش مرکز آمار در آذر ۱۴۰۱ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ۴.۱ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه مهر ۰.۹ واحد درصد کاهش داشته است.

در آذر ماه ۱۴۰۱ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۵۲.۱ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (۵۰.۰ درصد) ۲.۱ واحد درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم سالانه آذر ماه ۱۴۰۱ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران هم به عدد ۳۷.۱ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۳۵.۰ درصد)، ۲.۱ واحد درصد افزایش داشته است.

در آذر ماه ۱۴۰۱ متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به ترتیب به ۵۰۴۴۷۶ و ۴۸۴,۵۴۳ هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه ۱ با متوسط وزنی قیمت ۱,۰۷۱,۱۴۴ هزار ریال بیشترین و منطقه ۱۸ با متوسط وزنی قیمت ۲۵۶,۳۹۲ هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14851

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.