انتقاد یک نماینده مجلس در گفتگو با نجوا خبر:

«بورس» ابزار گرانفروشی خودرو/ نرخ خودروهای وارداتی تعمدانه بالاست

«بورس» ابزار گرانفروشی خودرو/ نرخ خودروهای وارداتی تعمدانه بالاست
عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی از خودروهای بی کلیفیت داخلی انتقاد کرد و گفت: امروزه خودروسازان ایرانی ستاره های کیفیت را نمی‌توانند به دست بیاورند و در شرایطی که کشورهای تولید کننده خودرو، خودروهایی با ۷ ستاره تولید می‌کنند، خودروی ایرانی در واقع تنها دو ستاره دارد.

احمد علیرضابیگی بر اهمیت رقابت در بهبود کیفیت خودرو داخلی تاکید کرد و به خبرنگار نجواخبر گفت: متأسفانه برای مدت‌ها واردات خودرو را متوقف کردند و بازار را در اختیار و انحصار خودروسازان داخلی قرار دادند تا همچنان تولید خودروی بی‌کیفیت ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید به هیچ عنوان جلوی واردات خودرو گرفته می‌شد گفت: امروز هم که با فشارهای بسیار مجلس، دولت تن به واردات خودرو داد، می‌بینیم که پس از گذشته بیش از ۸ ماه، هنوز خودرویی وارد کشور نشده و بازار همچنان ملتهب است.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا واردات خودرو می‌تواند گرانی و آشفته بازار خودرو را کنترل کند گفت: بی‌شک واردات بر بازار تأثیر دارد اما امروزه واردات به اندازه‌ای ناچیز است که فقط می‌تواند بازار را تحریک کند و به اندازه‌ای نیست که بر بازار تأثیرگذار باشد. این واردات گامی اولیه و کوچک است، اما آغاز کار است و می‌تواند برای آینده تأثیرگذار باشد.

وی واردات خودرو را مصداق احترام به حق انتخاب مردم دانست و گفت: متأسفانه خودرو داخلی در انحصار دولت است و دولت مانند هر صاحب صنعتی، تلاش می‌کند کالا و محصول خودش را به قیمت بالا بفروشد.

علیرضابیگی با ابراز تأسف از اینکه دولت به جای حمایت از مردم، از خودروساز حمایت می‌کند گفت: بررسی رفتار دولت و آشفته بازار خودرو نشان می‌دهد که دولت با هر آنچه بازار فروش خودروساز داخلی را تحت تأثیر قرار دهد، سر ناسازگاری دارد.

وی با انتقاد از عرضه خودرو در بورس گفت: دولت از تمام قدرت و نرم افزارهایی که در اختیار دارد، استفاده میکند تا محصول خود را به بالاترین قیمت بفروشد که یکی از آن‌ها عرضه خودرو در بورس است.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه دولت از هیچ تلاشی برای بالا نگه داشتن قیمت خودرو کوتاهی نکرده و نمی‌کند گفت: دولت نرم افزارهایی نیز در اختیار دارد که شامل دروازه واردات و صادرات می‌شود.

وی تعرفه را جدی‌ترین و تأثیرگذارترین نرم‌افزار دولتی توصیف کرد و گفت: دولت به هیچ ماشینی اجازه ورود و رقابت با خودرو داخلی نمی‌دهد مگر آنکه با تعرفه ۲۰۰ درصدی دروازه واردات باز شود، عددی که باعث می‌شود تولید کننده داخلی بتواند با خودرو خارجی رقابت کند و از قضا پیروز هم بشود!

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14862

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب