بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها برای موج جدید کرونا آماده‌اند؟

بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها برای موج جدید کرونا آماده‌اند؟
نایب رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با اعلام آمادگی بخش‌های ویژه بیمارستانی در مواجهه با موج جدید کرونا، گفت: اگر نیازهای دارویی بخش‌های ویژه برآورده شود به خوبی از این همه‌گیری نیز گذر خواهیم کرد.

به گزارش نجوا خبر از انجمن مراقبت های ویژه ایران، محمدرضا هاشمیان افزود: در بیمارستان‌هایی که از متخصصان مراقبت‌های ویژه استفاده می‌شود، میزان مرگ و میر ناشی از کرونا کاملا کاهشی است ولی با این وجود، هنوز برنامه منظمی برای استفاده از فارغ التحصیلان این رشته در کشور نهادینه نشده و این مسئله بزرگترین فاصله ما با دنیا در مورد استفاده و بهره‌مندی بخش‌های ویژه از فوق تخصص‌های مراقبت‌های ویژه است.

این فوق تخصص مراقبت‌های ویژه گفت: با وجود اینکه یکسری از تکنولوژی‌های موجود در کشورهای پیشرفته را در اختیار نداریم اما با تلاش پزشکان و پرستاران متعهد در اوج بیماری و حجم بالای مبتلایان به کرونا شاهد مرگ و میر قابل قبول‌تری نسبت به کل دنیا در کشور بودیم.

وی اظهار داشت: هنوز بخش‌های ویژه بیمارستانی نظام دقیقی ندارند در حالی که این بخش، معیار پیشرفت یک کشور در افزایش طول عمر و کاهش مرگ و میر است و انتظار می‌رود وزارت بهداشت، دولت و مجلس برای نظام‌مند کردن بخش‌های ویژه بیمارستانی و اهمیت آن در سلامت و بهره وری کشور توجه کنند.

هاشمیان ادامه داد: نیاز دارویی که در بخش های ویژه به صورت استاندار تعریف شده است، درصد بالایی از آن در کشور ما وجود ندارد یا با کسری مواجه است. در همین رابطه از وزارت بهداشت برای مهیا کردن آنها در خواست شده که در صورت رفع آن مراحل درمان و بهبودی بیماران سریعتر انجام خواهد شد و بار هزینه بر نظام درمان را کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه ایران در روزهای ۲۱ تا ۲۳ دی در مرکز همایش های رازی، اظهار داشت: در سه سال گذشته با شیوع بیماری کرونا بخش‌های ویژه بیمارستانی با درگیری بیشتری مواجه بودند که این امر باعث توجه بیشتر گروه‌های پزشکی، مردم عادی و دولتمردان به این حوزه شد و نیاز جامعه درمانی به بخش‌های ویژه بیمارستانی را نمایان کرد.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14891

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب