«خشکی زاینده رود» سریال می‌شود

«خشکی زاینده رود» سریال می‌شود
امیرحسین عنایتی که اکنون کارگردانی سریال «طعم طمع» ـ کاری از مرکز صداوسیمای استان اصفهان ـ را عهده دار است، از پخش سریالش طی یک ماه آینده از یکی از شبکه های سراسری خبر داد.

به گزارش نجواخبر،وی در توضیح داستان اصلی مجموعه تلویزیونی «طعم طمع» اظهار کرد: این سریال قصه خشکسالی زاینده رود اصفهان و درگیر شدن یک خانواده کشاورز با تبعات این مسئله را به تصویر می‌کشد. محمد فیلی، پوراندخت مهیمن، آشا محرابی، شهاب عباسی، افشین سنگ چاپ، فاطمه شکری، پویا امینی، احمدرضا حقیقی، زهره قاسمی و ... از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

نگاهمان به سریال‌های پایتخت و استانی مشترک باشد

عنایتی در واکنش به این جمله که «پیشتر پروژهای شبکه‌های استانی از کیفیت کمتری برخوردار بودند، چقدر لازم است روند کیفی سازی پروژه های استانی مستمر باشد و قطع نشود؟» تاکید کرد: تا به حال تولید سریال برای شهرستان را بر عهده نداشته‌ام. لوکیشن هایم در شهرستان‌ها بوده اما کار استانی نداشتم و سریال«طعم طمع» اولین کارم است که مصوب سیمای استانها و مرکز اصفهان و برای پخش از شبکه های سراسری تولید شده است. به نظرم پتانسیل شهرستان‌ها از پایتخت چیزی کم ندارد و بیشتر بحثِ نگاه است. وقتی ما نگاه شهرستانی به کارهای استانی داریم طبیعتاً توقعمان هم پایین می‌آید و از آن طرف کیفیت هم افت می‌کند اما وقتی نگاهمان یک نگاه مشترک باشد قطعاً توقعات هم بالا می‌رود چون سخت‌گیری‌ها، نگاه‌ها و بودجه همان است. البته عموماً کارهای استانی با بودجه‌های کمتری نسبت به پروژه‌های تهران، تولید می‌شوند و به تبع تأثیر کیفیتی خودش را هم دارد.

مهم نیست سریال طنز باشد یا درام مخاطب دنبال کیفیت است

او همچنین در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید سریال های کمدی در تلویزیون فعلی چقدر دیده خواهد شد؟ گفت: تلویزیون به‌ هرحال کم و بیش مخاطبان خودش را دارد و نمی‌توانیم بگوییم طنز یا ملورام کدام بیشتر طرفدار دارند ولی به طور کلی مخاطبان خودش را تا حدودی دارد. مخاطب رسانه دیگر مثل قدیم نیست که به عنوان مثال کار طنز، خانوادگی و ... را دنبال کند بلکه همه نوع ژانر و موضوعاتی را می‌پسندند اما به شرط کیفیت. نام نمی‌برم اما اخیرا چندین سریال طنز روی آنتن داشتیم که مخاطب جذب نکردند ولی در مقابل سریال های ملودرامی هم داشتیم که پیش‌بینی نمی‌شد اما مخاطب خودش را جذب کرد؛ بنابراین بحث کیفیت، ماحصل پروژه و بودجه است که اهمیت دارد و تکلیف را روشن می‌کند.

ساخت فیلم جدید با همکاری ترکیه

کارگردان و تهیه کننده سریال «طعم طمع» در پایان درباره کارهای جدیدش برای تلویزیون اعلام کرد: فعلاً کار جدیدی ندارم و مشغول آماده سازی «طعم طمع» هستیم تا به پخش برسد؛ ولی بعد از آن در حال آماده شدن برای یک سینمایی هستیم که در ژانر کودک و نوجوان برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال آماده خواهد شد و محصول مشترک ایران و ترکیه است.

سریال «طعم طمع» به نویسندگی علی اکبر محلوجیان از تولیدات جدید صداوسیمای مرکز اصفهان است که تصویربرداری اش به پایان رسیده و در مرحله پس تولید است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14928

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.