بازگشت اعتماد به بورس؟/ پیش بینی بازار سهامِ نوزدهم دی

بازگشت اعتماد به بورس؟/ پیش بینی بازار سهامِ نوزدهم دی
بورس گارد خوبی برای صعود گرفته و با توجه به معاملات روز یکشنبه، این احتمال وجود دارد که تا پایان همین ماه، شاخص وارد کانال 1.7 میلیون واحد شود.

به گزارش نجواخبر، ورود شاخص کل به کانال 1.7 میلیون واحدی اگر همراه با تثبیت آن باشد، به معنای گذر از سخت ترین مقاومت شاخص کل در 2 سال گذشته است.

فعلا معاملات بازار سهام این طور نشان می‌دهد که شاخص قصد عبور از محدوده مقاومتی 1.6 الی 1.7 میلیون واحدی را دارد و دیر یا زود این اتفاق رخ می‌دهد. البته این احتمالی است که با نگاه کردن به معاملات این روزهای بازار سهام به ذهن می‌رسد و شاید چند روز دیگر یا چند هفته دیگر اتفاقات طوری رقم بخورد که برعکس آن رخ دهد.

ورود پول به بازار که طی یکی دو هفته گذشته رخ داده، نشان از پایان روزهای بی اعتمادی به بورس دارد. بسیاری از افرادی که با بورس قهر کرده بودند، در حال بازگشت به بازار سرمایه هستند. بسیاری از افرادی که چندین ماه و حتی شاید بیش از یک سال بود صفحه کارگزاری خود را باز نکرده بودند که وضعیت سهام در زیان فرو رفته خود را ببینند، در حال بازیابی رمز عبور صفحه کارگزاری خود هستند.


رشد ارزش معاملات خرد

همه این‌ها نشان از آن دارد که دوباره بورس مورد توجه قرار گرفته و سرمایه‌گذاران حقیقی که با گلایه های فراوان از این بازار رفته بودند، دوباره در حال بازگشت هستند. این چیزی است که می‌توان از روند ورود پول جدید به بازار و خروج پول از صندوق های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت متوجه شد.
دیروز ارزش معاملات خرد بازار سهام به بیش از 9500 میلیارد تومان رسید. همین یک نکته، بزرگ ترین امیدواری برای ادامه رشد بورس است. هرچه ارزش معاملات خرد بالا برود، جای امیدواری بیشتری دارد و شاخص برای شکستن محدوده مقاومتی مستحکم خود نیازمند معاملات با حجم و ارزش بالا است.
قدرت بیشتر خریداران در مقابل فروشندگان حقیقی شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز دیروز به عدد 1.38 رسید که نشان دهنده قدرت بیشتر خریداران در مقابل فروشندگان حقیقی است. این نشان می‌دهد پول های درشت تر در حال خرید و پول های کوچک تر در حال فروش هستند.
با توجه به شرایط فعلی اقتصاد و همچنین روند معاملات در بازار دیروز، برای امروز هم این احتمال وجود دارد که شاخص‌ها با رنگ سبز بازگشایی شوند. اما نباید فراموش کرد که شاخص کل در یک محدوده مقاومتی سنگین قرار دارد و هر لحظه ممکن است هر رویداد منفی منجر به شدت گرفت عرضه‌ها شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14946

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.