بهروزی فر در گفتگو با نجوا خبر:

حتی ۳۰۰ هزار مسکن هم نساختند! / «وزارت راه و شهرسازی» نمره قبولی نمی‌آورد

حتی ۳۰۰ هزار مسکن هم نساختند! / «وزارت راه و شهرسازی» نمره قبولی نمی‌آورد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: آشفته بازار بخش مسکن، شرایط نامناسب راه‌ها و حمل‌ونقل فرسوده نشان می‌دهد که تا چه اندازه عملکرد وزارت راه و شهرسازی مشکل دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار نجواخبر گفت: آشفته بازار بخش مسکن، شرایط نامناسب راه‌ها و حمل‌ونقل فرسوده نشان می‌دهد که تا چه اندازه عملکرد وزارت راه و شهرسازی مشکل دارد.

خلیل بهروزی فر از وضعیت نامناسب ساخت‌وساز در کشور انتقاد کرد و گفت: با وجود آنکه دولت سیزدهم بر ساخت یک میلیون مسکن در سال تاکید دارد، اما درعمل می‌بینیم که اتفاق خاصی نیفتاده و مسکن در کشور ما به یکی از جدی‌ترین چالش‌ها تبدیل شده به نوعی که امروزه یکی از مهم‌ترین عوامل بی‌رغبتی جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده، گرانی قیمت مسکن و اجاره خانه است.

وی با یادآوری اینکه یک زمانی وزارت مسکن و شهرسازی داشتیم گفت: در نتیجه ادغام وزارت مسکن و شهرسازی با وزارت راه، به جرات می‌توان ادعا کرد که بخش مسکن در کشور به کلی فراموش شده است.

نماینده فومن در مجلس شورای اسلامی مسکن را به آشفته بازار تشبیه کرد و گفت: اوضاع مسکن را ببنید، در بخش توسعه شهر چه اتفاقاتی افتاده است؟ هیچ برنامه مشخص و مدونی در زمینه ساخت‌وساز وجود ندارد و در صورتی که روند کنونی ادامه داشته باشد، نمی‌توان به آینده مسکن در کشور امیدوار بود.

وی گستردگی وزارت راه و شهرسازی را باعث بحران‌های کنونی دانست و گفت: وزیر راه و شهرسازی به مسکن نگاه می‌کند، راه از بین می‌رود، به دریا نگاه می‌کند، مسکن از بین می‌رود، به حمل‌ونقل هوایی نگاه می‌کند، در بخش ریلی قطار از ریل خارج می‌شود، در نتیجه وزیر درمانده است که کدامیک را ساماندهی کند.

بهروزی فر با اشاره به اینکه امیدوار بودیم وعده دولت در زمینه ساخت یک میلیون مسکن در سال محقق شود و شاهد رفع مشکلات ساخت وساز باشیم گفت: در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده و اگر دولت آمار درستی از ساخت‌وسازها ارائه کند، متوجه می‌شویم که در یک سال و نیم گذشته از عمر دولت سیزدهم که می‌بایست یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن ساخته شده باشد، حتی ۳۰۰ هزار مسکن هم ساخته نشده است.

وی با ابراز تأسف از اینکه اکنون مسکن به فراموشی سپرده شده و فقط جاده‌ها دیده می‌شود گفت: البته در بحث جاده نیز اتفاق خاصی نیفتاده و به جرات می‌توان اعلام کرد که وزارت راه و شهرسازی تاکنون عملکرد قابل قبولی نداشته و نمی‌تواند نمره قبولی کسب کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مشکلاتی که در بخش حمل‌ونقل زمینی، جاده‌ای و ریلی داشته و داریم، نشان می‌دهد که تسلط لازم در زمینه راه وجود نداشته است.

بهروزی فر با تاکید بر اینکه اگر تمامی زیر مجموعه‌ها را بررسی کنیم، متوجه چالش‌ها و مشکلات می‌شویم گفت: آشفته بازار مسکن در بخش ساخت و اجاره، وضعیت نامناسب حمل‌ونقل در چهار بخش جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی، اوضاع به هم ریخته راه‌ها که بخش زیادی از تصادفات در نتیجه نقاط حادثه‌خیز و کیفیت نامناسب راه‌هاست و خلاصه آنکه مجموع وضعیت نشان می‌دهد که این وزارتخانه به اندازه‌ای بزرگ شده که همه چیز از دست وزیر در رفته است.

خبرنگار: زهرا گل افروز

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14965

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب