نجوا خبر گزارش می‌دهد؛

با ۳۰۰میلیون تومان چه خودرویی می‌توان خرید؟

با ۳۰۰میلیون تومان چه خودرویی می‌توان خرید؟
نرخ دلار در یک ماه گذشته تا ۴۴ هزار تومان هم افزایش پیدا کرد و موجب شد تا قیمت خودرو ۴۰ درصد افزایش پیدا کند؛ درنتیجه قیمت پراید ۱۱۱ از ۲۳۰ میلیون تومان در اول دی ماه به ۲۷۵ میلیون تومان در ۱۹ دی رسید، کوییک R در همین مدت ۲۵ میلیون تومان گران شد و ساینا S هم با ۲۰ میلیون تومان افزایش، ۳۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، دولت در دی ماه با تغییر رئیس بانک مرکزی، اعمال برنامه‌ها و ترفندهایی توانست دلار را در محدوده ۳۹ تا ۴۰ هزار تومان تثبیت کند و به دنبال آن، قیمت خودروها نیز از ۱۱ دی ماه تا امروز تقریبا ثابت مانده است.

اما به نظر نمی‌رسد که این ثبات دائمی باشد، چرا که قیمت پایانی خودروهایی عرضه‌شده در بورس خیلی بیشتر از قیمت پایه است و بعد از آن با خودروها با قیمت‌هایی دو برابر گران‌تر وارد بازار آزاد می‌شوند. آغاز دور جدید واردات خودرو هم نتوانسته است تأثیر کاهشی روی قیمت خودروها داشته باشد. این شرایط موجب شده تا آمار خرید خودرو پایین باشد و فروشندگان هم نتوانند به راحتی و به سرعت اقدام به فروش خودرو کنند. در این گزارش لیست خودروها تا کانال قیمتی ۳۰۰ میلیون تومان درج شده است:


آریسان
مدل ۱۳۹۹ – ۲۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۳۹۸ – ۲۷۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

آریسان وانت شهری است که از سال ۱۳۹۳ و بعد از باردو (وانت پیکان) به فهرست محصولات ایران خودرو اضافه شد. این وانت روی پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته شده، به طوری که بخش جلویی شباهت زیادی به خودرو فرانسوی دارد. تولید آریسان بارها به دلایل فنی و زیست‌محیطی متوقف شد و در حال حاضر آخرین مدل‌های موجود در بازار برای ۱۳۹۹ است. سری جدید وانت ایران خودرو به موتور کم‌آلاینده‌تری مجهز و شاسی آن نیز تقویت شده و قرار است تولید آن با نام آریسان ۲ در سال ۱۴۰۱ شروع می‌شود.

پراید ۱۱۱
مدل ۱۳۹۹ – ۲۷۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پراید ۱۱۱ اولین و آخرین فیس لیفت پراید هاچبک و همین طور گران‌ترین مدل سواری پراید است که در سال ۸۸ با پیشرانه ۶۳ اسب بخاری عرضه شد و چهار سال بعد، موتور قوی‌تری با قدرت ۷۱ اسب بخار زیر کاپوتش قرار گرفت. آخرین پراید ۱۱۱، روز ۴ اردیبهشت ۹۹ از خط تولید سایپا بیرون آمد. مصرف کم سوخت، هزینه پایین نگهداری و تعمیرات و فراوانی قطعات از دلایل پرفروش شدن این هاچبک کوچک است.

تیبا
مدل ۱۴۰۱ – ۲۹۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۲۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۳۹۹ – ۲۷۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تیبا اولین خودرو ملی و انحصاری گروه خودروسازی سایپا است که در سال ۱۳۸۸ معرفی شد. این خودرو روی پلتفرم X200 ساخته شده و به گفته مدیران سایپا ایمنی بیشتری از پراید دارد. البته ظاهر تیبا از پراید خیلی بهتر و جدیدتر است و موتور قوی‌تری با ۸۷ اسب بخار دارد.

طبق اخباری که منتشر شده، تولید تیبا در سال ۱۴۰۱ متوقف می‌شود و مدل ۱۴۰۱ آخرین نسخه آن خواهد بود.

تیبا پلاس
مدل ۱۳۹۹ – ۲۷۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تیبا پلاس مدل آپشنال تیبا معمولی است و همان آپشن‌های تیبا ۲ پلاس، در این خودرو هم نصب شده است. نکته جالب درباره تیبا پلاس این است که بعد از تیبا ۲ پلاس عرضه شد، در صورتی که مدل معمولی تیبا هاچبک، ۴ سال بعد از مدل معمولی صندوقدار به بازار آمد.


تیبا ۲
مدل ۱۴۰۱ – ۲۹۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۲۸۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۳۹۹ – ۲۷۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تیبا ۲ که با نام تیبا هاچبک شناخته می‌شود، در سال ۹۲ و چهار سال بعد از مدل صندوقدار عرضه شد. این خودرو جزو محصولات X200 سایپا، شامل تیبا صندوقدار، ساینا و کوییک است و مشخصات فنی یکسانی با این ماشین‌ها دارد. در حال حاضر تیبا ۲، ارزان‌ترین هاچبک صفر سایپا است.

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر توقف تیبا صندوقدار، تیبا هاچبک در سال جاری از فهرست محصولات سایپا حذف می‌شود.

تیبا ۲ پلاس
مدل ۱۴۰۰ – ۲۹۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۳۹۹ – ۲۷۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تیبا ۲ پلاس یکی از محصولات سری پلاس سایپا است. خودروهای پلاس سایپا تغییرات جزیی در بدنه پیدا کرده‌اند و آپشن‌هایی نیز به آنها اضافه شده است. سنسور عقب، روف ریل، دیفیوزر سپرهای جلو و عقب و نمایشگر از جمله تغییرات تیبا ۲ پلاس نسبت به تیبا ۲ معمولی است.

ساینا EX
مدل ۱۴۰۱ – ۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۲۸۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۳۹۹ – ۲۷۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

ساینا یکی دیگر از اعضای خانواده X200 گروه خودروسازی سایپا است و در اواسط دهه ۹۰ و به عنوان فیس لیفت تیبا معرفی شد. ساینا هم مثل تیبا و تیبا ۲ و کوییک از همان موتور M15 با قدرت ۸۷ اسب بخار استفاده می‌کند و بعد از تیبا، دومین صندوقدار ارزان در بازار خودروهای صفر کیلومتر است.

ساینا پلاس
مدل ۱۴۰۰ – ۳۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۳۹۹ – ۲۹۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

ساینا پلاس اولین خودرو گروه خودروسازی سایپا است که با عنوان پلاس وارد بازار شده و ترکیبی از طراحی و مشخصات فنی تیپ SX با آپشن‌های مدل S است. سپر دو رنگ، چراغ‌های کوییکی جلو و کلمه ساینا پلاس روی در جلو و پایین آینه بغل از مشخصه‌های ظاهری این سدان به شمار می‌آید. نمایشگر لمسی، فرمان اسپرت دی کات، بلوتوث، نویگیشن و شیشه دودی عقب از آپشن‌های جدید تیپ پلاس است.

ساینا S
مدل ۱۴۰۱ – ۳۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۳۹۹ – ۲۹۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

ساینا S اولین فیس لیفتی است که گروه خودروسازی سایپا از ساینا ارائه کرد. سپرهای عقب و جلو، جلوپنجره و گرافیک چراغ‌های این خودرو به طور کامل عوض شده اما از نظر فنی تغییری نداشته است. چراغ بدرقه، آینه بغل برقی، کامپیوتر سفری، صندلی قابل تنظیم راننده و سرنشین جلو از آپشن‌های فیس‌لیفت جدید این خودرو است.


کوییک
مدل ۱۴۰۱ – ۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۲۸۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کوییک در کنار پراید ۱۱۱ و تیبا یکی از هاچبک‌های جمع و جور سایپا است و هر چند به طور رسمی اعلام نشده اما مدل هاچبک ساینا محسوب می‌شود. هر چند کوییک از نظر ظاهری شباهت‌هایی به تیبا ۲ دارد و از نظر فنی کاملا مشابه این هاچبک است اما ارتفاع بیشتر، روف ریل و زه پلاستیکی باعث شده تا شکل و شمایلی اسپرت‌تر و جذاب‌تر پیدا کند.

کوییک R
مدل ۱۴۰۱ – ۳۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۳۹۹ – ۲۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کوییک R تقلید سایپا از رنگ‌آمیزی سیتروئن C3 و اولین خودرو دو رنگ ملی است. این هاچبک فقط از نظر رنگ‌آمیزی با کوییک معمولی فرق دارد و همین دو رنگ بودن باعث شده تا چهره جذاب‌تر و جوان‌پسندتری از مدل اصلی پیدا کند. پیشرانه همه تیپ‌ها و مدل‌های کوییک، از نوع M15 سایپا، با قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن.متر است. بعدها کوییک R پلاس هم عرضه شد که فقط آپشن‌های بیشتری از R معمولی دارد.

کوییک S
مدل ۱۴۰۱ – ۳۱۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کوییک S اولین فیس‌لیفتی است که نارنجی‌پوشان سایپا از هاچبک کوچکشان ارائه کرده‌اند. سپر جلو و عقب و جلوپنجره از نو طراحی شده‌اند و گرافیک چراغ‌های جلو و عقب تغییر کرده و به دی‌لایت یا چراغ روز مجهز شده است. این تغییرات ظاهر اسپرت‌تر و بهتری به کوییک داده، اما از نظر فنی فرقی با مدل‌های قبلی ندارد. همچنین کوییک S از نظر آپشن و امکانات ارتقا پیدا کرده و دارای فرمان دی کات، سنسور عقب، روف رگ، آینه بغل برقی و USB است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14973

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.