عرضه خودرو در بورس لغو شد/ علت چیست؟

عرضه خودرو در بورس لغو شد/ علت چیست؟
وزارت صمت اعلام کرده است «فعلاً» عرضه خودروهای جدید در بورس لغو شده است.

به گزارش خبرنگار نجوا خبر، از زمان عرضه خودرو در بورس، انتقادات بسیار به آن وارد شده است؛ کارشناسان می‌گویند بورس محل عرضه کالاهای سرمایه‌ای است و خودرو که از اساس، یک کالای مصرفی مردم است نباید در بورس عرضه شود و قیمت آن، بازیچه سودجویان بورسی شود.

در عین حال، با شروع عرضه خودرو در بورس در هفته های اخیر، قیمت خودرو نه تنها کاهش نیافت که شاهد افزایشی چشمگیر بود؛ خودروهای پرطرفدار مانند پراید، پژو و تیبا نیز با عرضه در بورس مسیر گرانی را تجربه کردند.

حالا بعد از این انتقادات پیاپی، سخنگوی وزارت صمت از لغو عرضه خودروی دنا و خودروهای جدید در بورس تا اطلاع ثانوی خبر داده است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروی جدید تا مشخص شدن ساز و کار قیمت‌گذاری در بورس عرضه نخواهد شد.

امید قالیباف افزود: عرضه خودروهایی که تا پیش از این در بورس انجام می‌شد تا زمان دستیابی به چارچوب مشترک قیمت‌گذاری با شورای رقابت می‌تواند، ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: این وزارتخانه تا پیش از نهایی شدن موضوع قیمت‌گذاری نمی‌تواند مجوز جدیدی برای عرضه در بورس بدهد و به همین دلیل عرضه خودروی دنا لغو شد.

قالیباف تاکید کرد: وزارت صمت تعامل خوبی با شورای رقابت دارد و به‌نظر می‌رسد سازوکار جدید قیمت‌گذاری خودرو به‌زودی اعلام شود.

مشاور وزیر صمت از ذینفعان فروش خودرو در بورس خواست از شتابزدگی رسانه‌ای پرهیز کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15057

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب