یک مناقشه: «دنا» در بورس عرضه می‌شود، نمی‌شود؟!

یک مناقشه: «دنا» در بورس عرضه می‌شود، نمی‌شود؟!
هفته گذشته ایران‌خودرو درخواست لغو عرضه دنا پلاس را در بورس کالا داده بود و امروز مدیر نظارت به بورس‌ها سازمان بورس اعلام کرد که عرضه دنا در بورس کالا انجام می‌شود.

به گزارش نجواخبر، اردیبهشت ماه بود که پس از کش‌ و قو‌س‌های بسیار زیاد، عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شد؛ با سنگ‌اندازی‌های وزارت صمت البته، چند هفته‌ای این عرضه‌ها متوقف شد اما پس از آن دوباره جان گرفت و تا امروز شاهد عرضه هزاران خودرو در بورس کالا بوده‌ایم.

فروش یا عرضه خودرو در بورس کالا محل اختلاف بسیاری شده و هر جریان در این میان، به دنبال سود خود است به نحوی که کسی به زیان خودروسازان و مردم فکر نمی‌کند.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت نیز در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا گفت: «عرضه خودروهایی که تا پیش از این در بورس انجام می‌شد تا زمان دست‌یابی به چارچوب مشترک قیمت‌گذاری با شورای رقابت می‌تواند ادامه داشته باشد اما این وزارتخانه تا پیش از نهایی شدن موضوع قیمت‌گذاری نمی‌تواند مجوز جدیدی برای عرضه در بورس بدهد و به همین دلیل عرضه دنا لغو شد. وزارت صنعت تعامل خوبی با شورای رقابت دارد و به نظر می‌رسد سازوکار جدید قیمت‌گذاری خودرو به زودی اعلام می‌شود.»
امیرمهدی صبایی، مدیر نظارت به بورس‌ها سازمان بورس در رابطه با عدم پذیرش درخواست شرکت ایران‌خودرو برای لغو عرضه دنا پلاس در بورس کالا گفت: سازمان بورس با اتکا به اختیارات قانونی و حمایت از حقوق سهامداران و بازار سرمایه و با اتکا به اختیارات مصرح قانونی خود، تا این لحظه تصمیمی برای لغو عرضه دنا پلاس شرکت ایران‌خودرو در بورس کالا نگرفته و فرایندهای عرضه و ثبت سفارش در حال انجام است.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند در چارچوب اطلاعیه عرضه اقدام به ثبت سفارش نمایند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15086

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب