در 25 شهریور چند نفر بازداشت شدند؟/ کشته شدن یک نفر در سقز تکذیب شد

در 25 شهریور چند نفر بازداشت شدند؟/ کشته شدن یک نفر در سقز تکذیب شد
آخرین وضعیت تهران و کلانشهرهای کشور پس از فراخوان تجمع اعتراضیِ روز گذشته در سالگرد فوت مهسا امینی (۲۵ شهریورماه ۱۴٠۲) بررسی شد.

به گزارش نجواخبر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد درباره آمار بازداشتی‌های ناآرامی‌ها و اغتشاشات سالگرد مهسا در شب گذشته در این استان توضیح داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۵ نفر از اغتشاشگران که در شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه باعث اخلال در نظم عمومی شده بودند، دستگیر شدند.

سید جواد هاشمی در ادامه تاکید کرد: البته برخی دیگر از عوامل اغتشاش نیز متواری هستند که شناسایی و دستگیری آنان در دستور کار دستگاه قضائی و پلیس قرار دارد.

وی بیان کرد: در پی سالگرد مرگ مهسا امینی از ساعت ۲۱:۱۵ امشب تعداد اندکی از اغتشاشگران به صورت هدایت شده با حضور در چهارراهی واقع در خیابان مفتح شمالی شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه با سنگ اندازی و پرتاب نارنجک دستی باعث اخلال در نظم عمومی شدند.


معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این افراد با حضور به‌موقع نیرو‌های انتظامی و نظامی به سمت بافت تاریخی متواری شدند که آنجا به درگیری با عوامل نظامی و انتظامی پرداختند و بعد از دقایقی این درگیری پایان یافت.

وی اضافه کرد: در این درگیری ۱۵ نفر از نیرو‌های اخلالگر شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری ۱۳۷ نفر در آذربایجان‌غربی

همچنین در خبر دیگری آمده است: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۱۳۷ نفر از تشویش‌کنندگان اذهان عمومی در فضای مجازی شناسایی شدند.
تسنیم نوشت: سردار جهانبخش با بیان اینکه تاکنون ۱۳۷ نفر از تشویش‌کنندگان اذهان عمومی در فضای مجازی شناسایی شدند، اظهار داشت: ۸۵ نفر از کاربران متخلف که با انتشار مطالب، تصاویر و فیلم‌های گوناگون سعی در گمراه کردن افکار عمومی داشته و برخی از آنان تحریک به آشوب را در برنامه خود داشتند، برخورد شد.

وی افزود: همچنین ۵۲ صفحه اینستاگرامی مسدودسازی و در نهایت از بستر مجازی بطور کامل حذف شدند و ۱۴ نفر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

* استان‌های غربی کشور به ویژه کردستان و کرمانشاه بدون مسئله خاصی آخر هفته را سپری کردند.

* وضعیت سقز عادی و آرام است.

* همچنین شایعه کشته شدن فردی با هویت «فردین جعفری» در سقز تکذیب شد.

* در استان سیستان و بلوچستان نیز وضعیت کاملا آرام و بدون هیچگونه تنشی گزارش شده است.

* اغلب شهرهای ایران ۲۵ شهریور آرامی را سپری کردند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/150962

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب