منابع مالیاتی بودجه ۱۴۰۲ چیست؟/با حضور رئیس سازمان برنامه و وزیر اقتصاد بررسی شد

منابع مالیاتی بودجه ۱۴۰۲ چیست؟/با حضور رئیس سازمان برنامه و وزیر اقتصاد بررسی شد
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی،‌ ضمن تشریح جزئیات نشست نوبت صبح امروز این کمیسیون گفت: ما هیچ مصوبه‌ای طی این ۵ روز نداریم و فقط کلیات لایحه بودجه را بررسی می‌کنیم.

به گزارش نجواخبر، سومین جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ با حضور مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی و داوود منظور رئیس سازمان مالیاتی در حال برگزاری است.

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1402 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تلویزیونی ضمن تشریح جزئیات نشست امروز این کمیسیون، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه معاونانشان در جلسه امروز کمیسیون حضور دارند.

وی اظهار کرد: در حوزه منابع درآمدی کوچک، ابتدا مالیات‌ها شامل مالیات‌های مستقیم، مالیات بر درآمد، مالیات بر اشخاص حقوقی و همچنین مالیات بر ثروت بود که بررسی کردیم و یک افزایشی که مالیات از ۴۵۴ هزار و میلیارد تومان سال جاری به نزدیک ۷۰۰ هزار و میلیارد تومان داشته است.

زارع افزود: نکته مهمی که در این نشست مطرح شد، این بود که ۸۸۵ هزار فرد حقوقی طی این ۳ سال مالیات پرداخت نکردند که نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان و سه و نیم میلیون نفر اشخاص حقیقی هم بودند که مالیات ۳ سال اخیر را پرداخت نکرده و به نوعی فرار مالیاتی داشتند، که این ۵۰ هزار میلیارد و ۸۰ هزار میلیارد تومانی که اضافه شده از این منبعی است که در سال پایه جدید مالیاتی مشخص شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به مالیات بخش تولید‌، بیان کرد: امسال در بخش تولید ۵ درصد کاهش مالیات داشتیم که پیشنهاد ما در کمیسیون تلفیق و دولت ۷ درصد بود که برای حمایت بیشتر از تولید است. اینجا بیشتر بحث ما کلیات بودجه است و سؤالاتی که نمایندگان مجلس به ویژه درباره نرخ تورم 40 درصدی که دولت در بودجه پیش‌بینی کرده، معیشت مردم حمایت از تولید و شاخص‌های کلان خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: ما هیچ مصوبه‌ای طی این ۵ روز نداریم و فقط کلیات لایحه بودجه را بررسی می‌کنیم و اگر لایحه در کمیسیون تلفیق و سپس در صحن علنی هم تأیید بشود، در مرحله بعد، به سراغ احکام موجود و تبصره‌ها می‌رویم و مصوبات جدیدی که نسبت‌به لایحه دولت داریم ان‌شاءلله به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند.

بررسی وضعیت منابع بودجه سال آینده از حیث درآمدهای مالیاتی محور گفت‌وگوهای اعضای کمیسیون تلفیق با دولتی‌ها است .

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15125

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.