وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون اصل نود/ بررسی آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون اصل نود/ بررسی آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن
سخنگوی کمیسیون اصل نود محلس شورای اسلامی از بررسی آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان و طرح نهضت ملی مسکن در جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش نجواخبر، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل ۹۰ گفت: این جلسه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و معاونانش برای بررسی آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان، طرح نهضت ملی مسکن و بررسی پرونده نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها و اصلاح آن‌ها تشکیل شد و وزیر توضیحاتی به تفصیل ارائه کرد.

وی توضیح داد: در موضوع سامانه املاک و اسکان با توجه به گزارش ارائه شده آخرین به روزرسانی‌ها در سامانه از سوی وزارتخانه انجام شده و تا به حال ۳ میلیون داده بر روی سایت بارگذاری شده است که شامل اطلاعات مالکین، اقامتگاه، از انواع سکونت‌گاه‌ها و ... می‌شود و جلساتی با دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌های مختلف مطابق مصوبات هیئت وزیران برای کسب اطلاع از وضعیت املاک برگزار شد. اما در برخی موارد شاهد عدم همکاری و یا ارائه ناقص اطلاعات از سوی برخی دستگاه‌ها هستیم که مقرر شد کمیسیون در این خصوص با توجه به توان نظارتی خود موضوع را دنبال و طی دو هفته شاخص‌های پیشرفت سامانه را تعیین کند.

خضریان خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی نیز موظف شد طی دو هفته آینده فهرستی از دستگاه‌هایی که در زمینه ارائه اطلاعات درخواستی کوتاهی و یا عدم همکاری داشته‌اند با تعیین نوع اطلاعات و میزان عدم همکاری در اختیار کمیسیون قرار دهند. همچنین گزارشی از آسیب‌شناسی اجرای سامانه با تعیین اختلالات و مسیر رفع آنها برای اجرای کامل سامانه به نحوی که در قانون پیش‌بینی شده در اختیار کمیسیون قرار گیرد و وزیر نیز مکلف شد مسئولی مشخص برای سامانه املاک و اسکان و متمرکز بر روی این سامانه تعیین کرده و طی یک هفته آینده ابلاغیه‌ ایشان را صادر کند.

وی در خصوص موضوع آخرین وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن و گزارش ارائه شده توسط وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: آقای بذرپاش گزارش مشروحی در خصوص طرح ملی نهضت مسکن، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، ابزارهای اجرایی نهضت ملی مسکن اعم از ارائه زمین، تسهیلات و ... ارائه کرد. همچنین هدف‌گذاری آتی این طرح نیز از دیگر موضوعات مطروحه در جلسه بود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اضافه کرد: موضوع حمل‌ونقل کالا و بار و لزوم توسعه شرکت‌های بزرگ و هوشمندسازی حمل‌ونقل نیز بحث دیگری بود که در جلسه و با توجه به اهمیت آن مطرح شد و مقرر شد بهینه‌سازی حوزه حمل‌ونقل کالا و بار و حذف رانت‌ها و حذف دلال‌ها و واسطه‌گران و دریافت حق دلالی گزاف و همچنین نظارت بهتر بر مسیرهای رفت و آمد باری و رانندگان مورد توجه قرار گیرد و جلسه‌ای خاص این موضوع توسط کمیسیون و وزارتخانه تشکیل شود تا مطالبات صنف شرکت‌های حمل‌ونقل کالا بررسی شود.

وی درباره موضوع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای نیز گفت: با توجه به اینکه پیش از این کمیسیون اصل ۹۰ جلسات مختلف و متعددی را با حضور دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان راهداری، راهور، اورژانس، پزشکی قانونی و وزارت صنعت برگزار کرده، در جلسه امروز وزارت راه و شهرسازی گزارشی از آخرین وضعیت دوربین‌های کنترل سرعت ارائه کرد و بحث عدم دریافت تأییدیه سلامت دوربین‌ها و عدم ثبت کد جریمه توسط برخی دوربین‌ها و یا عدم فعال بودن برخی دوربین‌ها علیرغم نصب در جاده‌ها و عدم ثبت تخلفات جاده‌ای بررسی شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15126

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.