چراغ سبز مجلس به واردات؛ اینبار گوشت قرمز

چراغ سبز مجلس به واردات؛ اینبار گوشت قرمز
نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس با اشاره به فعالیت سوداگران در بازار گوشت قرمز، گفت: وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند با واردات گوشت قیمت این کالا در بازار را کنترل کند.

به گزارش نجواخبر، روح اله عباس پور درباره افزایش قیمت گوشت قرمز، گفت: با وجود اقداماتی که پیش از در این حوزه انجام گرفته اما یکی از کارهایی که وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند برای کنترل قیمت این کالا انجام دهد، واردات گوشت است با این اقدام عرضه بیشتر می‌شود بنابراین قیمت‌ها کاهشی خواهد شد.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که سازوکار اختصاص ارز ترجیحی اصلاح شد، تولیدکنندگان ناچارند نهاده‌های دامی را با نرخ های بالاتر و در برخی موارد از بازار آزاد تهیه کنند که این موضوع موجب افزایش قیمت گوشت قرمز شده است.

وی به حضور سوداگران در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از افزایش قیمت گوشت قرمز ناشی از فعالیت دلالان در این حوزه است که دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید دام را با احتساب قیمت تمام شده و سود متعارف از دامداران خریداری کنند و به دست مصرف کنندگان برساند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: باید به این نکته نیز توجه کرد که با کاهش ارزش پول ملی و رشد تورم قیمت کالاها افزایش می‌یابد و بهای گوشت قرمز نیز از این موضوع مستثنی نیست، بنابراین برای ساماندهی تمامی بازارها باید به اقتصاد کلان توجه ویژه شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15163

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب