در گفتگو با نجوا خبر مطرح شد؛

منابع سازمان تامین اجتماعی روزانه آب می‌رود!

منابع سازمان تامین اجتماعی روزانه آب می‌رود!
ناصر ملک نژاد گفت: دائم مسئولان تأمین اجتماعی گلایه می‌کنند که منابع سازمان از مشکلات رنج می‌برد، اما متأسفانه هیچ اقدامی برای پایان دادن به معضلات و مدیریت آنها نمی‌کنند.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با هشدار نسبت به اینکه منابع سازمان تأمین اجتماعی با تهدیدهای جدی روبه‌رو شده؛ به خبرنگار نجوا خبر گفت: یکی از جدی‌ترین تهدیدها، طلاق‌های صوری است که از ابعاد مختلف به منابع سازمان لطمه وارد می‌کند.

ناصر ملک نژاد گفت: دائم مسئولان تأمین اجتماعی گلایه می‌کنند که منابع سازمان از مشکلات رنج می‌برد، اما متأسفانه هیچ اقدامی برای پایان دادن به معضلات و مدیریت آن‌ها نمی‌کنند.

وی با اعلام اینکه اخبار حکایت از آن دارد که سازمان تأمین اجتماعی ماهیانه ۴۰۰ میلیارد تومان بابت طلاق‌های صوری می‌پردازد گفت: این عدد بسیار بزرگی است که در صورت استمرار می‌تواند منابع سازمان را با تهدیدهای جدی روبه‌رو کند.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران از مراجعات مکرر معترضان طلاق‌های صوری به کانون خبر داد و گفت: افراد بسیاری به صورت مستمر به کانون مراجعه می‌کنند و با ارائه مستندات، پرده از طلاق‌های صوری برمی دارند.

ملک نژاد از ناآگاهی زنانی خبر داد که اقدام به طلاق صوری می‌کنند و گفت: این زنان را در کانون راهنمایی می‌کنیم و به آنان هشدار می‌دهیم که اگر سازمان زمانی متوجه سواستفاده و تخلف شما بشود، نه تنها تمام پولهایی را که دریافت کرده‌اید، باید برگردانید، بلکه مجازات‌های سنگینی در انتظار شماست.

وی با اعلام اینکه اگر زنانی که اقدام به طلاق صوری می‌کنند، متوجه تبعات آن بشوند، برای آن اقدام نمی‌کنند گفت: تا زمانی که دریافت‌کنندگان مستمری ناشی از طلاق صوری با مجازات روبه‌رو نشوند، به این تخلف خود ادامه می‌دهند، اما زمانی که با آنان برخورد قانونی صورت می‌گیرد، آه از نهادشان بلند می‌شود که چرا کسی به ما توضیح نداد.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه لازم است متقاضیان طلاق صوری ارشاد شوند گفت: یکی از جاهایی که باید این قبیل سواستفاده کنندگان را آگاه کند و نسبت به تبعات آن هشدار بدهد، کارمندانی هستند که در شعب تأمین اجتماعی به عنوان مشاور حضور دارند، اما آنان به جای اینکه متقاضیان طلاق صوری را هوشیار کنند، آنان را ترغیب به انجام طلاق صوری و گرفتن مستمری پدرشان می‌کنند.

وی از بی‌توجهی مشاوران شعب تأمین اجتماعی به منافع سازمان به شدت انتقاد کرد و گفت: کسی که متقاضی طلاق صوری است، باید نسبت به همه موارد آن آگاهی یابد، در صورتی که مشاوران تأمین اجتماعی به محض آنکه خانمی با عنوان مطلقه به آنان مراجعه می‌کنند، فقط لیست مدارک مورد نیاز را در اختیار آنان قرار می‌دهند و بررسی نمی‌کنند که این خانم شرایط لازم را دارد یا فقط به دنبال طلاق صوری است.

ملک نژاد با انتقاد از تغییرات مدیریتی که در سازمان تأمین اجتماعی صورت می‌گیرد گفت: دولتی که روی کار می‌آید، در گام اول مدیر عامل سازمان را برکنار می‌کند و فردی ناآگاه به مسائل تأمین اجتماعی جای او منصوب می‌شود و تا این فرد بخواهد نسبت به مشکلات و چالش‌های سازمان تسلط پیدا کند، مدیر دیگری را منصوب می‌کنند. نتیجه آن می‌شود که یک مدیر از طلاق صوری باخبر شده و به محض آنکه تصمیم می‌گیرد، این موضوع را مدیریت کند، برکنار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان هیچ اقدامی برای شناسایی طلاق‌های صوری انجام نمی‌دهد گفت: باید به متقاضیان هشدار داده شود تا بدانند که اگر با هدف سواستفاده از طلاق صوری برای دریافت مستمری پدر مراجعه می‌کنند، باید در مراجع قضائی پاسخ‌گوی این سواستفاده خود باشند.

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه سازمان تأمین اجتماعی می‌بایست به صورت مستمر و حداقل هر ۶ ماه یکبار، وضعیت مطلقه یا متاهل بودن زنانی که مستمری پدرشان را می‌گیرند، مورد بررسی قرار دهد گفت: سازمان می‌تواند از ثبت احوال وضعیت تعهد یا تجرد زنان مدعی مطلقه بودن را استعلام کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15170

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب