پرسپولیس برای قهرمانی چقدر شانس دارد؟

پرسپولیس برای قهرمانی چقدر شانس دارد؟
پرسپولیس موقعیت و شانس خوبی برای قهرمانی در این فصل رقابت های لیگ برتر دارد.

به گزارش نجواخبر، پرسپولیس بعد از کسب ۵ قهرمانی متوالی در لیگ برتر و شکستن انواع و اقسام رکوردها، به نوعی جاودانه شد و بعید است تیمی حالاحالاها به این رکورد برسد. تیم یحیی گل محمدی درحالی فصل قبل در کورس با استقلال برای فتح جام جا ماند که پرسپولیس شرایط خوبی به لحاظ مهره در فصل قبل نداشتند.

با این حال هدف اصلی پرسپولیس در این فصل پس گرفتن جام قهرمانی از رقیب سنتی است و تا حالا نیمی از راه را با موفقیت طی کردند. پرسپولیس با برتری پرگل مقابل نساجی در هفته پایانی نیم فصل نخست ۳۲ امتیازه شد و عنوان قهرمانی نیم فصل را به‌دست آورد. اتفاقی هرچند عنوان رسمی محسوب نمی‌شود و جامی داده نخواهد شد، ولی به لحاظ روحی و ذهنی به تیم قهرمان کمک خواهد کرد.

در مورد قهرمانی پرسپولیس چند فکت وجود دارد. شاگردان یحیی گل‌محمدی در ۱۰ هفته از ۱۵ هفته نیم فصل نخست صدرنشین بودند و بیشتر از هر تیم دیگری صدر جدول را در اختیار داشتند. پرسپولیس همچنین در ۷ فصل اخیر لیگ برتر همواره بالای ۳۰ امتیاز به‌دست آورده و قرمزها در این فصل هم این اتفاق را تکرار کردند و در پایان هفته پانزدهم موفق شدند ۳۲ امتیاز کسب کنند.

نکته جالب در خصوص تیم های قهرمان در نیم فصل این است که در ۱۰ فصل اخیر، ۶ تیمی که قهرمانی نیم فصل را به دست آوردند در پایان فصل هم جام را بالای سر بردند. در این ۱۰ دوره گذشته ،پرسپولیس ۵ بار قهرمان نیم فصل شد که از این تعداد، ۴ بار منجر به قهرمانی پایان فصل هم گردید.

قرمزهای پایتخت به غیر از فصل جاری در لیگ های سیزدهم، شانزدهم، هفدهم، نوزدهم و بیستم قهرمانی نیم فصل را کسب کردند ولی فقط در لیگ سیزدهم نتوانستند عنوان قهرمانی را در پایان فصل به دست بیاورند و در آن سال فولاد خوزستان قهرمان رقابت های لیگ برتر شد. آنطور که سابقه قهرمانی های پرسپولیس در نیم فصل سال های گذشته نشان می‌دهد، سرخ پوشان شانس بالایی برای قهرمانی در این فصل خواهند داشت.

روی کاغذ و با یک بررسی کلی هم متوجه می‌شویم پرسپولیس تقریبا ترکیب کاملی در اختیار دارد و با اضافه شدن یک مهاجم به جای لوکادیا، این تیم مدعی اصلی قهرمانی محسوب می‌شود. اگر پرسپولیس در این فصل عنوان قهرمانی را کسب کند، به رکورد ۶ قهرمانی در ۷ فصل اخیر می‌رسد که بی نظیر و فوق‌العاده خواهد بود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15186

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب