آماده باش هلال احمر: خراسان جنوبی خیلی سرد می شود

آماده باش هلال احمر: خراسان جنوبی خیلی سرد می شود
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌ جنوبی اعلام کرد: ۳۲ پایگاه امدادی هلال احمر در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در آماده‌باش کامل هستند.

به گزارش نجوا خبر، محمدعلی کاوسی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام هشدار سطح نارنجی مبنی بر بارندگی و کاهش محسوس دما در خراسان جنوبی افزود: بر این اساس نیروهای هلال احمر در ۳۲ پایگاه امدادی استان به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی جدید امروز وارد استان می‌شود گفت: ۱۲۰ نجاتگر تخصصی به صورت شبانه‌روزی در پایگاه‌های موقت و ثابت استان آماده ارائه خدمات امدادی به حادثه‌دیدگان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: بنابر اعلام اداره کل هواشناسی کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا، تشدید سرما و یخبندان از فردا تا دوم بهمن ماه را پیش رو داریم و در راستای اجرای طرح زمستانه تمامی پایگاه‌های ثابت، موقت، تیم آنست واکنش سریع و امداد هوایی به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی با تاکید بر خودداری از سفرهای غیرضروری و صعود به ارتفاعات در این مدت عنوان کرد: مدیریت مصرف انرژی به ویژه گاز و برق در این روزها موجب می‌شود تا سایر هموطنان در مناطق سردسیر و روستایی بتوانند از انرژی مستمر برخوردار شوند.

کاوسی با بیان اینکه مرکز ۱۱۲ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخ‌گویی از مردم خواست در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس بگیرند یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز گذشته درباره فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دمای هوا در این استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر کرد.

طبق این گزارش با نفوذ و تقویت توده هوای ناپایدار جوی از اواخر وقت امروز تا چهارشنبه بارش باران به‌ویژه برف در نواحی شرقی، مرکز و نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود و این سامانه وزش باد، کاهش دما، بارش باران به‌تدریج برف به‌ویژه بارش برف در گردنه‌ها، گذرگاه‌های کوهستانی، مناطق سردسیر و مرتفع با احتمال رعد و برق در نواحی جنوبی را در بر دارد.

همچنین با تقویت و استقرار سامانه پرفشار جوی و کاهش ضخامت جو از روز چهارشنبه تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا از پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس، گسترش و تشدید سرما و یخبندان در استان پیش‌بینی می‌شود.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15191

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب