مسعود پزشکیان در گفتگو با نجوا خبر:

صالح آبادی رفت، فرزین آمد؛ با این جابجایی‌ها مشکلات حل نمی‌شود! / کشور درگیر بازی‌های جناحی‌ست

صالح آبادی رفت، فرزین آمد؛ با این جابجایی‌ها مشکلات حل نمی‌شود! / کشور درگیر بازی‌های جناحی‌ست
نماینده تبریز گفت: کشور درگیر بازی های جناحی است و در نتیجه افرادی با سابقه و توانمند بدلیل همسو نبودن از چرخه مدیریتی خارج می‌شوند و افرادی ناتوان و ناکارآمد اما همسو در پست های مدیریتی به کار گرفته می‌شوند.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برکناری رئیس بانک مرکزی برای بهبود شرایط اقتصادی به خبرنگار نجوا خبر گفت: گرانی، تورم، بیکاری و بسیاری مشکلات دیگر مشکل افراد نیست که با جابه‌جایی آن‌ها انتظار داشته باشیم همه چیز گل و بلبل شود.

مسعود پزشکیان با انتقاد از سیاست‌گذاری‌های اشتباهی که صورت می‌گیرد گفت: راهی که می‌رویم، راهی نیست که به نتیجه مثبت برسد و تمامی مشکلات موجود، از همین بیراهه رفتن به وجود آمده است.

وی با انتقاد از برکناری صالح آبادی از بانک مرکزی برای بهبود شرایط گفت: اگر راه را اصلاح نکنیم و فقط راننده را عوض کنیم، مشکل حل نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث و بررسی‌های کارشناسی در پزشکی گفت: یک بحثی داریم که هر هفته پزشکان دور هم جمع می‌شوند و جلسه‌ای تحت عنوان «مرگ و عارضه» برگزار می‌کنیم. در این جلسه بررسی می‌کنیم که بیماران چرا عارضه پیدا کردند و چرا عارضه آنان به مرگ منجر شد. در آن جلسه دنبال مقصر نمی‌گردیم، بلکه دنبال مشکل می‌گردیم تا مشکل را حل کنیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه اکنون در کشور قاعده بر این است که دنبال مقصر می‌گردیم گفت: سالهاست که آدم عوض می‌کنیم تا مشکل را حل کنیم، در صورتی که مشکل سر جاست و با تعویض آدم‌ها مشکل حل نمی‌شود.

پزشکیان با یادآوری اینکه آقایان مدعی انقلابی‌گری میگفتند که در دولت قبل سوءمدیریت بیداد می‌کند و افراد ناتوان و ناکارآمدی به کار گرفته شده‌اند گفت: اکنون سؤال این جاست که دولت سیزدهم که مدعی انقلابی‌گری است، چه افرادی را سرکار گذاشته است؟ افرادی که امروز در دولت سیزدهم مشغول به کار شده‌اند، کجا دوره دیده و کجا سابقه مدیریت داشته اند؟

نماینده تبریز در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ریشه مدیریت در تجربه و داشتن هنر مدیریت است گفت: اغلب کسانی که امروز در دولت سیزدهم مشغول به کار هستند، نه تجربه دارند و نه از هنر مدیریت چیزی می‌دانند.

پزشکیان با انتقاد از رفتن صالح‌آبادی و آمدن فرزین در ریاست بانک مرکزی گفت: اگر بخواهیم صادقانه بررسی کنیم، هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است، زیرا نه صالح آبادی آدم توانمندی بود و نه فرزین از او توانمندتر است. بنابراین می‌بینیم که با رفتن آن یکی و آمدن این یکی هیچ اتفاقی در اقتصاد کشور نیفتاده و نباید انتظار داشته باشیم اتفاق خاصی بیفتد.

وی با انتقاد از رویکردهای دوگانه گفت: دهه هاست است که با هزار اصرار، درخواست، خواهش و تمنا افرادی را برای پذیرفتن پست‌های مدیریتی دعوت می‌کنیم، اما نتیجه چه می‌شود؟ با هزار سلام و صلوات آنان را دعوت به همکاری و با هزار لعن و نفرین آنان را از کار برکنار می‌کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: سؤال اینجاست که چرا با سلام و صلوات دعوت به کار کرده‌ایم و چرا با نفرین و توهین و فحاشی برکنار می‌کنیم؟ این مشکلی است که پس از ۴۴ سال از گذشت انقلاب همچنان استمرار دارد. مشکل اینجاست که تمام تلاش ما بر این بوده که مشکلات را بر گردن مدیران بیاندازیم، در صورتی که ابتدا باید نقشه راه درست داشته باشیم تا بتوانیم راه درست برویم.

پزشکیان با تاکید بر اینکه در راه درست، مدیر درست و کارآمد بهتر می‌تواند انجام وظیفه کند گفت: البته قرار نیست هر فردی را مدیر بدانیم و پست‌های مهم را به هر فردی بدهیم. مدیر علم، تجربه و سابقه مدیریتی میخواهد، مدیری که علم، سابقه و تجربه نداشته باشد هر چقدر هم آدم خوبی باشد، نمی‌تواند مشکلات و چالشهای کشور را حل کند.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است بدنبال مدیران با سابقه و توانمند بگردیم گفت: کشور درگیر بازی‌های جناحی است و در نتیجه افرادی با سابقه و توانمند بدلیل همسو نبودن از چرخه مدیریتی خارج می‌شوند و افرادی ناتوان و ناکارآمد اما همسو در پست‌های مدیریتی به کار گرفته می‌شوند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15198

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب