نجات یک محکوم به قصاص/ ۲۷۰ زندانی در فارس آزاد شدند

نجات یک محکوم به قصاص/ ۲۷۰ زندانی در فارس آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن اعلام خبر رهایی یک محکوم به قصاص در شهرستان کوار از مجازات، گفت:‌ ۲۷۰ زندانی این استان در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر ارفاقات قانونی به زندانیان آزاد شدند.

به گزارش نجوا خبر، روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه هفت نفر از آزاد شدگان را بانوان و ۲۶۳ نفر را مردان تشکیل می‌دادند گفت: ۳۸ نفر از این افراد با مرخصی، ۸۷ نفر دیگر با پذیرش وثیقه و ۳۳ نفر دیگر نیز با قبول کفالت از زندان آزاد شدند.

رهایی یک محکوم به قصاص در کوار از مجازات
رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه در همین ایام اعضای شوراهای حل اختلاف نیز با جدیت بیشتری موضوع مصالحه در پرونده‌ها و حل اختلافات را مد نظر قرار دادند تصریح کرد: یک فقره پرونده قصاص در شهرستان کوار با تلاش اعضای شورای حل اختلاف منجر به اخذ رضایت شد و شکات پرونده از اجرای مجازات قصاص صرف نظر کردند.
موسوی گفت: در این مدت، اعضای شوراهای حل اختلاف استان فارس با اخذ رضایت از شکات پرونده زمینه آزادی و تخفیف مجازات ۱۹ زندانی را فراهم کردند.

آزادی ۱۴ زندانی جرائم غیرعمد
رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین گفت: بیش از ۱۴ نفر از زندانیان مالی نیز با کمک خیرین و ستاد دیه از زندان رهایی یافتند.
موسوی انسجام و هماهنگی بخش های مختلف مجموعه قضائی استان در راستای فراهم سازی زمینه آزادی زندانیان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: سرکشی قضات در همه حوزه های قضائی از زندان‌ها کاربردی است و کیفیت این روند توسط معاون قضائی دادگستری استان و معاونین دادستان مرکز استان بررسی و نظارت می‌شود.

پیش از این، رئیس قوه قضائیه با اشاره به ارفاقات قانونی که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) شامل حال بانوان محکوم شد، اظهار داشت: با کار فشرده و قابل تقدیری که از سوی همکاران در ستاد و دادگستری‌های سراسر کشور صورت گرفت، به مناسبت میلاد پر خیر و برکت حضرت صدیقه طاهره(س) بالغ بر ۹۷۵ نفر از محکومین با آزادی مشروط یا سایر ارفاقات قانونی، از نعمت آزادی بهره‌مند شدند و حدود ۶ هزار نفر زندانی در سراسر کشور نیز به مرخصی اعزام شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دوشنبه ۲۶ دی در شورای‌عالی قوه قضائیه افزود: این اعمال ارفاقات قانونی در قبال محکومین، به استثنای ارفاقاتی است که دو هفته پیش به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، شامل حال قریب به سه هزار نفر زندانی واجد شرایط در سراسر کشور شد.
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: طی یک ماه اخیر به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم و میلاد باسعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) جمعاً حدود چهار هزار زندانی واجد شرایط با آزادی مشروط یا سایر ارفاقات قانونی، از زندان آزاد شده‌اند؛ طبیعتاً این زندانیان در زمره افرادی بودند که با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد حضورشان در بیرون از زندان واجد ضرر نیست.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15201

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب