در سال جاری؛ ۱۳۴ شرکت دولتی زیان ده و ۴۷ شرکت بدون سود بودند

در سال جاری؛ ۱۳۴ شرکت دولتی زیان ده  و ۴۷ شرکت بدون سود بودند
سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه با اشاره به پیش بینی ها در زمینه بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه، ۱۵۰ شرکت با سود ۲۱۸ هزار میلیارد تومان، ۱۶ شرکت زیان ده با تقریباً ۱۹ هزار میلیارد تومان زیان ، ۱۸۲ شرکت در وضعیت نقطه سر به سر و بدون سود و زیان برای سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.

به گزارش نجواخبر، رحیم زارع در تشریح نشست نوبت صبح کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: کمیسیون امروز موضوع اعتبارات تملک دارایی استان‌ها را با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه بررسی کرد.

با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه در زمینه اعتبارات تملک دارایی استان‌ها در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: مسئولین سازمان تاکید کردند که ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه تملک دارایی های استان‌ها بوده که تاکنون ۱۷ درصد یعنی نزدیک به ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان محقق شده است.

وی با اشاره به پیش بینی سازمان برنامه و بودجه برای اعتبارات تملک دارایی استان‌ها بیان کرد: طبق پیش‌بینی سازمان برنامه و بودجه، بودجه اعتبارات تملک دارایی استان‌ها در سال آتی حدود ۸۵ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان خواهد بود که ۳۵ هزار میلیارد تومان آن از محل قانون استفاده متوازن، ۲۷ هزار میلیارد تومان از محل تملک استانی، ۲۱ هزار میلیارد تومان از محل ۳ درصد نفت و گاز و دو هزار میلیارد تومان هم از محل ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده است. البته این دو هزار میلیارد تومان مختص به بخش ورزش و آموزش و پرورش است و مابقی در حوزه نرخ بیکاری، آب شرب شهرها و روستاها، بهداشت و درمان، بهسازی روستاها و امور عمرانی شهرها و زیرساخت‌های جاده‌ای و سایر هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به بررسی گزارش بودجه شرکتهای دولتی در جلسه شب گذشته این کمیسیون کرد: در جلسه شب گذشته گزارشی در رابطه با بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۱۴۰۱ استماع شد.

وی تاکید کرد:در سال جاری، ۱۳۴ شرکت زیان ده با ۵۸ هزار میلیارد تومان زیان،۴۷ شرکت بدون سود و زیان و سربه سر و همچنین ۱۶۸ شرکت سوده به میزان ۱۸۳ هزار میلیارد تومان سود، از جمله آمارهای ارائه شده پیرو این گزارش بود.

وی با بیان اینکه با اشاره به پیش بینی‌ها در زمینه بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه، ۱۵۰ شرکت با سود ۲۱۸ هزار میلیارد تومان، ۱۶ شرکت زیان ده با تقریباً ۱۹ هزار میلیارد تومان زیان، ۱۸۲ شرکت در وضعیت نقطه سر به سر و بدون سود و زیان برای سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.

زارع با تاکید مجدد بر این نکته که کمیسیون تلفیق در پنج روز گذشته هیچ مصوبه نداشته است ،اظهار کرد: اعضای کمیسیون تلفیق در نوبت عصر امروز در زمینه کلیات لایحه بودجه تصمیم‌گیری خواهند کرد تا ما گزارش خودمان را نهایتا به صحن علنی مجلس ارسال کنیم بنابراین امروز بعدازظهر کلیات لایحه بودجه رأی گیری خواهد شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه در کمیسیون، موافقین و مخالفین، مسئولین دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌ها و اتاق های بازرگانی اظهارنظر خواهند کرد و نهایتا در این بخش تصمیم‌گیری خواهد شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15208

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.