دانشگاه خوارزمی به مرکز گردشگری علمی تبدیل می‌شود

دانشگاه خوارزمی به مرکز گردشگری علمی تبدیل می‌شود
شهردار منطقه ۷ اعلام کرد که راه اندازی موزه علنی دانشگاه خوارزمی و تبدیل این دانشگاه به مرکز گردشگری علمی در حال بررسی است.

به گزارش نجواخبر، نصرالله آبادیان با حضور در دانشگاه خوارزمی تکمیل مسجد دانشگاه خوارزمی، همکاری در اجرای برنامه های فرهنگی و علمی، همکاری فی مابین با کانون های علمی و انجمن های فرهنگی، طراحی گذر علمی فرهنگی در خیابان خاقانی، بررسی فضای سبز دانشگاه و ساماندهی آن، راه اندازی موزه علنی دانشگاه خوارزمی و تبدیل این دانشگاه به مرکز گردشگری علمی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

شهردار منطقه ۷ با تاکید بر این که مردم ساکن در اطراف دانشگاه انتظار دارند این دانشگاه تأثیرات فرهنگی و اجتماعی خود را در زیست بوم خود داشته باشد، گفت: با اجرای یک پروژه محله‌ای مشارکتی با دانشگاه و تبدیل خیابان منتهی به دانشگاه به گذر فرهنگی، می‌توانیم در جهت افزایش سرانه های فرهنگی شهروندان و تسهیل گری لازم در راستای رضایتمندی آنان، گام های مهمی برداریم.

وی ادامه داد: این طرح مفهومی باید به نحوی طراحی شود که دانشجویان نیز با آن ارتباط برقرار کنند و امکانات و نیازهای مورد نیاز خود را در اطراف محل تحصیل خود دریافت کنند.

آبادیان در خصوص همکاری شهرداری منطقه ۷ با دانشگاه خوارزمی در جهت راه اندازی موزه علمی این مرکز به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ایران، خاطرنشان کرد: با ایجاد زمینه همکاری با شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران و طراحی مفهومی برای راه اندازی این موزه می‌توان زمینه ایجاد گردشگری علمی را در این منطقه فراهم کنیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15235

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب