در گفتگو با نجوا خبر مطرح شد؛

مدیر ضعیف و ناکارآمد به درد بانک مرکزی نمی‌خورد/ «فرزین» بهتر از «صالح آبادی» است؟

مدیر ضعیف و ناکارآمد به درد بانک مرکزی نمی‌خورد/ «فرزین» بهتر از «صالح آبادی» است؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با هر روش یا سیاستی که در پیش می‌گیریم، نباید اجازه دهیم بیش از این قیمت دلار افزایش داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برکناری رئیس کل بانک مرکزی و تأثیر آن بر اقتصاد کشور به خبرنگار نجوا خبر گفت: اعمال سیاست‌ها و مدیریت کشور نباید قائم به شخص باشد، اما متأسفانه به علت اینکه سیاست‌های کنترل و نظارت در کشور ضعیف است، طبیعی است که شخص هم تأثیرگذار می‌شود.

احسان ارکانی با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در دوره ریاست صالح آبادی گفت: وقتی یک مدیر وظایفش را به خوبی انجام ندهد، باید برکنار شود، زیرا مدیر قوی‌تری که وظایف خود را بهتر انجام می‌دهد، خروجی متفاوتی خواهد داشت.

وی با انتقاد از کسانی که معتقد هستند برکناری افراد تأثیری ندارد گفت: مدیر و مسئول، حداقل نیمی از خروجی یک دستگاه است، بنابراین هر شخصی که ناکارآمد است و عملکرد ضعیفی دارد باید هرچه سریعتر برکنار و فردی توانمند جایگزین شود.

نماینده نیشابور با تاکید بر اینکه در بحث تغییر رئیس کل بانک مرکزی، عمده کارشناسان و خبرگان اقتصادی فرزین را قوی‌تر از صالح‌آبادی ارزیابی می‌کنند گفت: فرزین سوابق بانکی داشته و مدیرعامل بانک ملی بوده، بر همین اساس انتظار می‌رود که رئیس جدید بتواند سیاست‌ها و وظایف قانونیِ بانک مرکزی را بهتر اجرایی کند.

وی از بحران‌های اقتصادی در دوره مدیریت صالح آبادی انتقاد کرد و گفت: حفظ ارزش پول ملی، نظارت بر بازارهای پولی، مالی و بانکی و مدیریت بازار ارز به فراموشی سپرده شده بود که امیدواریم مدیریت جدید بهتر از صالح آبادی این وظآیف را انجام دهد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه سیاست‌ها و اقدامات بانک مرکزی بتواند قیمت دلار را حفظ کنند و اجازه رشد بیشتر را ندهد گفت: اینکه گمان کنیم مسئولان هیچ نقشی در وضعیت کشور ندارند، حرف درستی نیست، زیرا با تغییر مدیران، شاهد تحولات مثبت یا منفی بوده ایم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه رئیس جدید بانک مرکزی چه کار می‌تواند انجام دهد گفت: مدیریت قیمت ارز یکی از مهم‌ترین مواردی است که مستقیم به بانک مرکزی ارتباط دارد و رئیس کل بانک مرکزی می‌تواند در قالب دستورالعمل ها، بخش نامه‌ها و اعلامیه ها، مدیریت ارز را برای سیستم پولی، بانکی، صرافی‌ها و مجاری تبادل ارز ابلاغ کند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس سیاست‌گذاری‌های بانک مرکزی، اقدامات و فعالیت‌های بانکی اجرایی می‌شود گفت: هر تصمیمی که بانک مرکزی بگیرد، می‌تواند در بالا و پایین شدن نرخ ارز موثر باشد.

ارکانی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در ماه‌های آتی بتوانیم نرخ ارز را مدیریت کنیم گفت: با هر روش یا سیاستی که در پیش می‌گیریم، نباید اجازه دهیم بیش از این قیمت دلار افزایش داشته باشد.

وی با اعلام اینکه ریال و دلار در دو کفه ترازو قرار دارند گفت: افزایش قیمت دلار مساوی با کاهش ارزش پول ملی و به عبارت بهتر بی‌ارزش شدن پول ملی است.

وی حفظ ارزش پول ملی را از وظایف بانک مرکزی دانست و گفت: رئیس کلی که نتواند این وظیفه را محقق کند و پول ملی بدین سرعت بی‌ارزش شود، رئیس کل قوی، توانمند و کارآمدی نیست و حضورش در مدیریت بانک مرکزی به صلاح کشور نیست.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15250

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب