نماینده تالش به نجوا خبر پاسخ داد؛

«استیضاح» آری یا خیر/ تغییراتِ تیم اقتصادی دولت به کجا کشید؟

«استیضاح» آری یا خیر/ تغییراتِ تیم اقتصادی دولت به کجا کشید؟
حسن محمدیاری در پاسخ به اینکه اگر عملکرد خاندوزی خوب است، چرا وضعیت اقتصادی بدین اندازه آشفته شده است گفت: به عقیده من عملکرد خاندوزی اشکالی ندارد، اما مشاورین، معاونان و کسانی که دست اندرکار امور هستند، چقدر به کارهایشان مسلط باشند و چگونه عمل کنند، اهمیت دارد.

حسن محمدیاری در پاسخ به اینکه آیا در شرایط بحران اقتصادی کنونی، استیضاح و برکناری ورزای اقتصادی را به صلاح می‌دانید یا خیر، به خبرنگار نجوا خبر گفت: استیضاح یک روندی دارد، بدین معنا که با امضای ۱۰ نماینده، استیضاح رسمیت می‌یابد و با تسلیم درخواست به هیئت رئیسه وارد جریان اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در اختیار هیئت رئیسه است که بخواهد استیضاح را در دستور کار مجلس قرار بدهد گفت: قبل از تعطیلات مجلس اعلام کردند که استیضاح دو تن از وزرا در دستور کار هیئت رئیسه قرار دارد، زیرا هم امضاها به حد نصاب رسیده وهم فرایند طی شده و هم استیضاح وجود دارد.

نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی با ابراز تعجب از اینکه یک باره استیضاح از دستور کار خارج شد گفت: نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاد که به جای استیضاح، جلسه غیر علنی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سابق بانک مرکزی برگزار شد، اتفاقی که دلایل آن معلوم نیست.

وی با یادآوری اینکه در همان جلسه، نمایندگان از توضیحات صالح آبادی رئیس بانک مرکزی وقت قانع نشده بودند گفت: مطالبی هم که از سوی وزیر اقتصاد در خصوص سقوط ارزش پول ملی و تورم عنوان شد، نتوانسته بود نظر مساعد نمایندگان را جلب کند.

محمدیاری در پاسخ به اینکه موافق استیضاح و برکناری وزیر اقتصاد هستید یا نه؛ گفت: به شخصه اعتقاد دارم که احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نهایت تلاش خود را به عمل می‌آورد و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه هر کس برای انجام امور یک ظرفیتی دارد گفت: امروزه خاندوزی با تمام ظرفیت کار و تلاش می‌کند و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به اینکه اگر عملکرد خاندوزی خوب است، چرا وضعیت اقتصادی بدین اندازه آشفته شده است گفت: به عقیده من عملکرد خاندوزی اشکالی ندارد، اما مشاورین، معاونان و کسانی که دست اندرکار امور هستند، چقدر به کارهایشان مسلط باشند و چگونه عمل کنند، اهمیت دارد.

وی در ادامه گفت: بحران اقتصادی کنونی غیر قابل انکار است اما ریشه تمام گرانی‌ها به دلار باز می‌گردد و باید گرانی دلار و عوامل اصلی آن بررسی شود.

محمدیاری با اعلام اینکه دو مقوله در زمینه ارز داریم گفت: یکی بحث فروش نفت و درآمدهای دولت از فروش نفت است و دیگری بسته تراز مالی کشور است که هر دو بر اقتصاد کشور تأثیرگذار است.

وی با اشاره به سخنان وزیر اقتصاد و رئیس سابق بانک مرکزی گفت: بنا به اظهارات خاندوزی و صالح آبادی، وضعیت در هر دو مورد مثبت بوده، یعنی هم فروش نفت قابل ملاحظه بوده و هم تراز مالی کشور منفی نشده، اما اینکه چرا نتیجه معکوس داده و بازار دلار به هم ریخته و قیمت‌ها روند رو به رشدی دارد، جای سؤال، تحقیق و بررسی دارد.

نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم بحران اقتصادی کشور به مدیریت ناکارا باز می‌گردد گفت: متأسفانه تیم اقتصادی دولت حاضر به پذیرفتن ناکارآمدی خود نیست در حالی که بحران اقتصادی کنونی به ناهماهنگی بین نهادهای متولی در بخش‌های اقتصادی مرتبط می‌شود، واقعیتی که با وجود آشکار بودن، مورد تأیید آقایان نیست.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15251

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب