عضو کمیسیون حقوقی مجلس در گفتگو با نجوا خبر:

مردم در انتظار محاکمه مفسدان اقتصادی

مردم در انتظار محاکمه مفسدان اقتصادی
سیدمرتضی حسینی گفت: مفسدان اقتصادی با گران کردن دلار، باعث شده‌اند قیمت همه چیز بالا برود و سفره های مردم به ویژه دهک های پایین جامعه خالی شود، اکنون سؤال محرومان و مستضعفان از دستگاه قضا این است که چه بلایی بر سر روزگار عاملان بدبختی مردم می‌آورید؟

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده‌های تحقیق و تفحصی که در نوبت رسیدگی قوه قضائیه قرار دارند، به خبرنگار نجوا خبر گفت: به عنوان نمایندگان مردم در خانه ملت، از روند مبارزه با مفسدان اقتصادی، رانت خواران، ویژه خواران و سوءاستفاده گران به هیچ عنوان رضایت نداریم.

سید مرتضی حسینی با تاکید بر اینکه امروز جهاد اکبر، مبارزه با فساد است گفت: جهاد امروز حکومت اسلامی، مبارزه با فساد اقتصادی است و اگر جمهوری اسلامی نتواند با مفسدان اقتصادی به صورت جدی و بازدارنده برخورد و مبارزه کند و ریشه آن‌ها را بخشکاند، رانت خواری ها، سوءاستفاده‌ها و دزدی‌ها ادامه خواهد داشت.

وی مبارزه با فساد را بحث دامنه‌داری دانست و گفت: با وجود آنکه دلسوزان نظام و انقلاب تاکید دارند که با مفسدان اقتصادی به صورت همه جانبه برخورد شود اما متأسفانه برخورد عبرت‌آموز، بازدارنده و برخوردی که باعث جلوگیری از فکر تکرار فساد شود، خیلی صورت نمی‌گیرد.

نماینده میانه با یادآوری اعداد و ارقام تخلفِ سلطان سکه به همراه دو مفسد اقتصادی دیگر گفت: به غیر از یک نوبت که با مفسدان اقتصادی به صورت جدی برخورد شد و سه نفر در قالب بحران سازان اقتصادی، اعدام شدند، مورد برجسته‌ی دیگری از برخورد با مفسدان ندیده ایم.

وی بر خشک کردن بسترهای فساد تاکید کرد و گفت: باید برخورد با مفسدان اقتصادی به اندازه‌ای شدید باشد که دیگر هیچ فسادی اتفاق نیفتد و به عبارت بهتر کسی جرات نکند اقدام فسادآوری انجام دهد.

حسینی دلایل این همه فساد اقتصادی را برخورد ضعیف و مدارا توصیف کرد و گفت: وقتی فساد اتفاق افتاد و برخوردها بازدارنده نبود، گویا به تمامی کسانی که فساد آن‌ها را قلقلک می‌دهد، چراغ سبز نشان داده ایم.

وی با تاکید بر اینکه اگر مجازات قاطع، جدی و بازدارنده با مفسدان اقتصادی نکنیم، دلیلی ندارد ریشه جذابیت‌هایی که در رانت، پول مفت، ویژه خواری و ثروت بادآورده وجود دارد، بخشکد و از بین برود گفت: وزارت اقتصاد اعلام کرده ۶۶ نفر در جریان فسادهای ارزی و بحران‌سازی‌های اقتصادی اخیر نقش داشته‌اند که گردش مالی آن‌ها ۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است و لیست آن‌ها را به دستگاه قضا فرستاده‌اند. امیدواریم این مسیر با قدرت پیگیری شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با طرح این پرسش که وقتی مردم منتظر محاکمه و مجازات این متخلفان هستند تا کی باید منتظر صدور احکام این افراد بود و مهم‌تر اینکه قرار است چه حکمی صادر شو؛ د گفت: این مفسدان اقتصادی با گران کردن دلار، باعث شده‌اند قیمت همه چیز بالا برود و سفره‌های مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه خالی شود، اکنون سؤال محرومان و مستضعفان از دستگاه قضا این است که چه بلایی بر سر روزگار عاملان بدبختی مردم می‌آورید؟

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15252

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.