واکنش نمایندگان مجلس به قطعنامه اروپا: خود را بی‌آبرو کردند/ مقابله می‌کنیم

واکنش نمایندگان مجلس به قطعنامه اروپا: خود را بی‌آبرو کردند/ مقابله می‌کنیم
جمعی از نمایندگان مجلس به قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی واکنش نشان دادند

به گزارش نجواخبر، روز با تصمیم اتحادیه اروپا، سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی قاره سبز قرار گرفت که نمایندگان مجلس ضمن محکوم کردن این اقدام، واکنش‌های تند نشان دادند؛ در ادامه به بخشی از این واکنش‌ها اشاره می‌شود:

در اولین اقدام جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان «سازمان تروریستی» توسط ایالات متحده آمریکا در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا را تهیه و تدوین کرده‌اند.

متن طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا مصوب 03 /02/ 1398 به این شرح است:
«ماده واحده – ماده زیر به عنوان ماده الحاقی به قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا مصوب 03 /02/ 1398 افزوده می‌شود:

کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که مبادرت به اعلام نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی نمایند و کلیه نیروهای نظامی وابسته به کشورهای عضو اتحادیه و سازمانها و نهادهای تحت اختیار این نیروها مشمول این قانون خواهند بود.

*هر مصوبه‌ای علیه سبزپوشان انقلاب با پاسخ قاطع مجلس ایران مواجه خواهد شد

سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ،در توییتی نوشت: اگرچه در عالم واقع، تحریم و تروریستی نامیدن سپاه پاسداران توسط کشورهای غربی فاقد ارزش عملی و صرفاً یک مانور تبلیغاتی پوچ و رذیلانه است؛ اما از منظر سیاسی، پارلمان های اروپایی بدانند هر مصوبه‌ای علیه سبزپوشان انقلاب با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ایران مواجه خواهد شد.

*اروپا بیش از این فریب جنجال صهیونیست‌ها و آمریکا را نخورد

سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران، نوشت: هرگونه تحرک پارلمان اروپا با هر عنوانی علیه سپاه پاسداران محکوم است و بدون تردید با واکنش قاطع ایران از جمله نمایندگان مجلس مواجه خواهد شد. اروپا بیش از این فریب جنجال صهیونیست‌ها و آمریکا را نخورد و وارد دامی نشود که خروج از آن در اختیارش نیست. قدرت پاسخ ایران را دستکم نگیرید.

*خطای محاسباتی اروپا، ‎مصوبه قاطع مجلس را به دنبال خواهد داشت

بر اساس این گزارش عزت‌الله اکبری نماینده مردم تهران نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «سپاه بازوی قدرتمند ملت‌های ستم‌دیده و مهم‌ترین عامل سرکوب تروریسم در منطقه غرب آسیاست»، تاکید کرد: اروپا اثبات کرده که اراده مستقلی ندارد و دنباله روی صهیونیست‌هاست. خطای محاسباتی اروپا، ‎مصوبه قاطع مجلس شورای اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

*همان‌قدر که آمریکا غیرقابل اعتماد است اروپا هم غیرقابل اتکاست

همچنین علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در محکومیت اقدام پارلمان اروپا نوشت: «همان‌قدر که آمریکا غیرقابل اعتماد است اروپا هم غیرقابل اتکا است. اقتصاد اروپا که پس از جنگ جهانی دوم وابسته بود و اکنون سیاست مستقل خود را هم از دست داده‌اند؛ این وابستگی تا جایی پیش رفته که حتی چند پیرمرد و پیرزن آلبانی نشین هم برای آنها تعیین تکلیف می‌کنند.

*اتحادیه اروپا منتظر اقدامات متقابل جمهوری اسلامی در قبال نیروهای نظامی خود باشد

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس در واکنش به مواضع اخیر کشورهای اروپایی برای تروریست خواندن سپاه گفت: به کشورهای عضو اتحادیه اروپا هشدار داده می‌شود که در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه علیه تمامیت ارضی و حاکمیت کشور ایران اسلامی، مجلس شورای اسلامی اقدام متقابل انجام خواهد داد.

*اقدام اخیر پارلمان اروپا توسط مجلس ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت در همین باره نوشت: «اقدام اخیر پارلمان اروپا بیشتر یک حرکت سیاسی ناشی از خشم است که هم غیرمستقل بودن اروپا را نشان می‌دهد و هم توسط مجلس ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند.

*برنامه اخیر کشورهای اروپایی برای تروریست خواندن سپاه پاسداران فاقد ارزش عملیاتی است

سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه برنامه اخیر کشورهای اروپایی برای تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فاقد ارزش عملیاتی است، گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌دانند که عمق نفوذ مردمی سپاه در ایران و منطقه به نحوی است که این حرکات ایذایی هیچ خدشه و خللی در همت و مقاومت این نهاد بزرگ و انقلابی ندارد.

*حتماً مقابله جدی خواهیم کرد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در واکنش به اقدام خصمانه اتحادیه اروپا گفت:«اروپای کارخانه تروریست پرور، سپاه جان فدا در مقابله با تروریسم را با این بهانه تحریم می‌کند؛ ما همه پاسدار هستیم. حتماً مقابله جدی خواهیم کرد. خروج از NPT را در دستور قرار می‌دهیم.»

*اقدام پارلمان اتحادیه اروپا، به دلیل موفقیت‌های سپاه در عرصه‌های مختلف است

بر اساس این گزارش، حجت الله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس در این باره نوشت: اقدام پارلمان اتحادیه اروپا در تصویب درج نام سپاه مقتدر افتخارآفرین، در فهرست گروه‌های تروریستی، نشان از موفقیت‌های سپاه در عرصه‌های مختلف و نگرانی آنها از تأثیر تفکر جهادی سپاه و اثرگذاری اقدامات راهبردی این نهاد مردمی در مقابله با شرارت‌های پنهان و آشکار استکبار جهانی است.»

*اروپا خود را بی آبرو کرد

مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا اظهار کرد: ‏‎اروپا که با کاسه لیسی از ‎آمریکا خود را بی آبرو کرده بود، با اهانت به سپاه، مفتضح‌تر شد. کور باد چشمی که اقتدار ‎ایران را نتواند دید.

قدرت پاسخ ایران را دست کم نگیرید.

*کوثری خطاب به اتحادیه اروپا: ممکن است تبعات تروریستی نامیدن سپاه را نتوانید تحمل کنید

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در واکنش به قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی خطاب به اتحادیه اروپا گفت: ممکن است تبعات توطئه اتحادیه اروپا علیه سپاه برای کشورهای اروپایی قابل تحمل نباشد.

گفتنی است؛ پارلمان اروپا در جلسه روز پنجشنبه در اقدامی مداخله‌جویانه قطع‌نامه‌‌ای ضد ایرانی با عنوان «پاسخ به اعتراضات و اعدام‌ها در ایران» را به تصویب رساند.

متمم پیشنهادی مربوط به درج سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی اتحادیه اروپا که روز قبل از آن پس از رای‌گیری به این قطع‌نامه اضافه شده بود نیز در قالب این قطع‌نامه به تصویب رسید. قطع‌نامه مذکور علاوه بر این شامل بندهای دیگری است که خواستار تحریم رئیس‌جمهور و دادستان کل ایران می‌باشد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15287

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب