معاینه فنی سیار خودرو‌های سنگین در پایتخت

معاینه فنی سیار خودرو‌های سنگین در پایتخت
طرح کنترل سیار معاینه فنی خودرو‌های سنگین در پایتخت اجرایی شد.

به گزارش نجوا خبر، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: با توجه به وضع بحرانی آلودگی هوا در فصول سرما و تأثیر آلایندگی خودرو‌های سنگین در تشدید آن، طرح کنترل کنار جاده‌ای خودرو‌های سنگین برای بررسی آلایندگی این خودرو‌ها اجرایی شد.آغاز به کار واحد سیار کنترل کنار جاده‌ای

شادی مالکی افزود: در این طرح، دو واحد سیار کنترل کنار جاده‌ای با هدف پایش مستمر و کنترل آلایندگی خودرو‌های سنگین در شهر تهران راه اندازی و تجهیز شده که خودرو‌های سنگین را متوقف و با استفاده از تجهیزات میزان آلایندگی آن را اندازه گیری می‌کند.

به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران، در این بررسی، پلیس راهور، برخط معاینه فنی خودرو‌های آلاینده را بررسی و باطل و خودرو‌های دود زا را جریمه و فک پلاک خواهد کرد.

شادی مالکی در ادامه درخصوص وضع مراجعات خودرو‌های سنگین به مراکز معاینه فنی شهر تهران هم گفت: در ده ماه گذشته، حدود شش هزار و ۷۴۸ دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات کاهش داشته است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران، نقص مربوط به آلایندگی، همراستایی، دور موتور، تست ترمز و وضع ظاهری را از مهم‌ترین علل مردودی این خودرو‌ها اعلام کرد و افزود:در مجموع ۵۵ درصد از خودرو‌ها به علت نقص فنی موفق به دریافت معاینه فنی در مراجعه اول نشدند.

شهر تهران، سه مرکز معاینه فنی تک خطه مختص خودرو‌های سنگین دارد که دو مرکز بسیج و جنت آباد در توقفگاه‌های شرکت واحد برای ناوگان اتوبوس رانی تعبیه شده است. این مراکز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۶:۱۵ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۰۰ فعال هستند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15366

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب