دستور قضایی برای رسیدگی به زلزله زدگان خوی

دستور قضایی برای رسیدگی به زلزله زدگان خوی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در بازدید از مناطق زلزله زده خوی دستورات لازم را درخصوص مساعدت در رفع مشکلات زلزله‌زدگان صادر کرد.

به گزارش نجواخبر عصر روز دوشنبه سوم بهمن ماه ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان مرکز استان و معاونین قضائی در چهارمین برنامه سفر خود به شهرستان خوی از مناطق روستایی زلزله زده این شهرستان بازدید کرد.


عتباتی و همراهان در این بازدید ضمن حضور در منازل زلزله زده روستائیان و بررسی کیفیت امداد رسانی و خدمات رسانی به آن‌ها پای صحبت‌های اهالی این روستا‌ها نشست و مشکلات آن‌ها را استماع و از نزدیک در جریان آن‌ها قرار گرفته و دستورات لازم را درخصوص مساعدت در رفع این مشکلات را صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان خطاب به روستائیان و مسئولین حاضر بیان کرد که پس از امداد رسانی و تثبیت وضعیت، نوسازی و مقاوم سازی منازل اهالی این روستا‌ها به صورت کارشناسی شده، با کمک دولت و تلاش خود اهالی در دستور کار قرار گیرد تا در سریعترین زمان ممکن این مهم به انجام رسد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و همراهان در ادامه در محل اسکان زلزله زدگان در سالن ورزشی شهید سلیمانی بخش فیرورق خوی حضور یافته وضعیت اسکان در این مکان را نیز بررسی کرد.

عتباتی گفت: در این بازدید که رئیس دادگستری و دادستان خوی و معاونت عمرانی استانداری، مدیر کل هلال احمر استان حضور داشتند با حضور در تعدادی از مناطق زلزله زده خوی از نزدیک اقداماتی که در جهت خدمت رسانی و آوار برداری خصوصاً در این فصل از سال برای عزیزانی که دچار حادثه شده‌اند را بررسی کردیم.

وی افزود: اقدامات خوبی در راستای کمک به زلزله زدگان صورت گرفته، ولی به هر حال به لحاظ فصل سرما نیاز است این کمک‌ها تقویت شود.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: اهالی این مناطق مشکلاتی همچون پایین بودن ولتاژ برق و کمبود سوخت مایع را داشتند که با پیگیری‌هایی که صورت گرفت این مشکلات بر طرف شد، همچنین در مورد محل اسکان مجموعه ورزشی بین مجموعه شهرداری و مستاجر این سالن ورزشی اختلافاتی مطرح بود که با پیگیری‌ها و دستوراتی که به رئیس حوزه قضائی فیروزق داده شد این مشکل نیز مرتفع شد.

عتباتی ادامه داد: در بحث اظهار نظر‌های کارشناسی و بحث آواربرداری و بازسازی واحد‌هایی که تخریب شده‌اند دادستان خوی را مأمور کردیم در جلسات حضور داشته و از باب حقوقی عامه اظهار نظر‌های کارشناسی را دقیق بررسی کنند و هر واحدی که نیاز به بازسازی کلی و یا تعمیر جزئی داشته باشد بر اساس نظرات کارشناسی در این خصوص اقدام شود.

وی در پایان گفت که هم مجموعه عملیاتی معاونت عمرانی استانداری و سایر مجموعه‌ها و در کنار آن‌ها با حمایت‌های قضائی همه سعی می‌کنیم در سریعترین زمان ممکن تصمیمات و مصوبات که داشتیم با همکاری همه عزیزان در جهت برطرف کردن مشکلات به طور کامل اجرایی گردد و اجرای این مصوبات را مستمر رصد و پیگیری خواهیم کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15388

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب