شلوغ‌ترین روز ادوار فجر رقم خورد +تصاویر

شلوغ‌ترین روز ادوار فجر رقم خورد +تصاویر
هفتمین روز از جشنواره تئاتر فجر با استقبال کم‌نظیر مخاطبین برگزار شد.

به گزارش نجوا خبر، چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر در حال سپری کردن روزهای پایانی خود است، هفتمین روز از این جشنواره با استقبال کم‌نظیر از آثار روی صحنه رقم خورد.

مجموعه تئاتر شهر در تالار اصلی میزبان نمایش «مکبث زار» از ابراهیم پشت کوهی بود، نام کارگردان و البته محل اجرا هر دو نشان از اقبال جدی مخاطب به این نمایش است اما شاید در خوش‌بینانه‌ترین حالت نیز این میزان استقبال قابل پیش‌بینی نباشد.

از لحظه ورود و نزدیک شدن به درب اصلی مجموعه تئاتر شهر ازدحام مخاطبین به چشم می‌آید و شاید نامتوازن‌ترین اتفاق حضور بی‌موقع متکدیان و دست‌فروشان در اطراف حریم تئاتر شهر باشد که آن‌هم با مشخص شدن حریم حل خواهد شد.

شلوغی سالن انتظار مجموعه تئاتر شهر امکان حرکت در مجموعه را سلب می‌کرد، همه در انتظار شروع نمایش بودند هرچند که میزان جمعیت امکان مدیریت مخاطب را کاهش می‌داد.

مثل همیشه تلاش کردم تا مخاطب نمایش ابراهیم پشت کوهی را بشناسم، همچنان گروه‌های دانشجویی سهم کثیری در میان این مخاطبین داشتند و این بار حضور گروه‌های دیگری نمایشی اعم از گروه‌های بین‌الملل و شهرستانی نیز جایگاه خود را پیداکرده بودند.

مجموعه تئاتر شهر در این روز میزبان نمایش آلاء نیز بود، نمایشی به کارگردانی محمد کاظم‌تبار که در تالار قشقایی این مجموعه اجرا می‌شد.

سید نظام‌الدین موسوی نماینده و سخن گوی مجلس شورای اسلامی با همراهی کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی مخاطب این نمایش بودند.

تالار قشقایی که در روزهای اول جشنواره باوجود شلوغی تالار اصلی از جمعیت کمتری برخوردار بود این بار روز شلوغی را تجربه کرد.

آثار نمایشی دو تالار دیگر تئاتر شهر نیز وضعیت مشابهی داشتند، «مطرب آقا» در چهارسو و «رستم و سهراب» در سایه نیز روزهای پرمخاطبی را تجربه کردند.

تماشاخانه سنگلج میزبان «پهلوان قلیچ» بود، نمایشی طنز که برخلاف جدول اجرا تنها در یک نوبت میزبان مخاطبین خود بود.

تالار وحدت هم در هشتمین روز جشنواره تئاتر فجر و بعد از میزبانی نمایش رضا صابری میزبانی تونسی‌ها را بر عهده داشت، «کمدی الهی» نوشته دانته در این تالار اجرا شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15479

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.