آواربرداری در خوی آغاز شد

آواربرداری در خوی آغاز شد
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عملیات آواربرداری واحدهای خسارت دیده در جریان زلزله شب گذشته خوی آغاز شده و ظرف یکی دو روز آینده میزان کل خسارات را اعلام می‌کنیم.

به گزارش نجواخبر،اکبر نیکزاد اظهار کرد: به دنبال زلزله ۵.۹ ریشتری شب گذشته‌ی شهرستان خوی در آذربایجان غربی، اکیپ‌های امدادی بنیاد مسکن در کنار تیم‌های امداد و نجات هلال احمر در تلاش هستند تا به زلزله‌زدگان عزیز خدمات ارائه کنند.

وی افزود: هم‌اکنون فرایند تعیین خسارت توسط بنیاد مسکن به صورت خانه به خانه در حال انجام است و همزمان عملیات آواربرداری آغاز شده است.

رئیس بنیاد مسکن تاکید کرد: ظرف یکی دو روز آینده میزان کل خسارات وارده به واحدهای تخریب شده و نیازمند تعمیر مشخص و به ستاد حوادث غیرمترقبه اعلام می‌کنیم. پس از آن روند تکمیل پرونده‌ها آغاز می‌شود.

وی درباره مبلغ تسهیلات به واحدهایی که تحت تأثیر زلزله قرار گرفته‌اند گفت: مبلغ وام توسط دولت مصوب می‌شود و هنوز چیزی در این زمینه مشخص نیست. وزیر کشور پیشنهاد میزان وام را به هیئت دولت می‌برد و در آن‌جا به تصویب می‌رسد.

بنابراین گزارش، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه ۸ بهمن شهرستان خوی را برای چندمین بار در طول یک ماه گذشته لرزاند. این زلزله در عمق هفت کیلومتری از سطح زمین رخ داده و در مناطق مختلفی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی احساس شده است. تاکنون مرگ ۳ تن، مصدومیت صدها نفر و خساراتی به برخی ساختمان‌ها و منازل مسکونی گزارش شده است. شهرستان خوی در تاریخ ۲۸ دی ماه نیز زلزله‌ای ۵.۴ ریشتری را از سرگذرانده بود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15533

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب