شرح مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی پایتخت

شرح مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی پایتخت
با حضور مقامات کشوری و لشگری، مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی پایتخت در ستاد فرماندهی تهران بزرگ برگزار شد.

به گزارش نجواخبر،مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی پایتخت صبح امروز با حضور سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور، فخاری استاندار تهران و جمعی دیگر از مقامات و روسای کشوری و لشگری در حسینیه ۱۴ معصوم (ع) ستاد فرماندهی پلیس تهران برگزار شد.

برپایه این گزارش با حکم سردار احمد رضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور، سردار عباسعلی محمدیان جایگزین سردار حسین رحیمی و به سمت فرمانده انتظامی پایتخت منصوب شد.

کاهش ۹ درصدی جرایم در پایتخت

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سابق تهران بزرگ در مراسم تودیع خود به موضوع امنیت و عملکرد پلیس تهران پرداخت و اظهار داشت: امنیت یکی از اساسی‌ترین، بنیادی ترین و زیرساختی ترین نیاز همه جوامع بشری است و حاکمان موظف به برقراری این نیاز جوامع بوده و باید به طور کامل امنیت را در جامعه پیاده کنند.

وی گفت: در نظام سربلند جمهوری اسلامی که دشمنان آن در طول ۴۴ سال همواره تلاش کردند نظام را دچار چالش کنند موضوع امنیت از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

سردار رحیمی با بیان اینکه فراجا به عنوان یک رکن اصلی برقراری نظم و امنیت در این زمینه تکلیف دارد، تصریح کرد: از اوایل سال ۹۶ که بنده مأموریت خدمتگزاری پایتخت را بر عهده گرفتم ،از همان ابتدا تلاش کردم با برنامه ریزی مدون و شناخت درست تهدیدات در بعد امنیت و تدوین و تبیین برنامه‌های کاری به بهترین شکل ممکن امنیت پایتخت را برقرار کنیم.

فرمانده انتظامی سابق تهران به اجرای طرح‌های مختلف پلیس های تخصصی پایتخت همچون رعد، کاشف و اقتدار و ... اشاره و تصریح کرد: کاهش ۹ درصدی جرایم و افزایش ۱۰ درصدی کشف را شاهد بودیم.

وی گفت: بعد از موضوع سرقت مهم‌ترین دغدغه مردم تهران موضوع موادمخدر، جولان معتادان متجاهر، خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر بود که طومار بسیاری از باندهای قاچاق مواد مخدر را در هم پیچیدیم و ۵۰ درصد از پارک های سطح شهر را پاکسازی کردیم. امروز دره فرحزادی، جاجرود، گردنه تنباکویی، مناطق شوش، مولوی و هرندی تقریبا به صورت کامل پاکسازی شدند.

سردار رحیمی ادامه داد: در حاشیه اجرای طرح ظفر پلیس مبارزه با موادمخدر نیز بیش از ۳۰۰ منزل پلاک قرمز شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی سابق تهران به موضوع اراذل و اوباش پرداخت و تصریح کرد: امروز یک مورد اوباش نیز در تهران وجود ندارد؛ نزاع و درگیری چند نفری با گردن کشی فرق دارد چراکه قبلا در نقاط مختلف تهران اراذلی را داشتیم که گردنکشی می‌کردند.

وی افزود: با اقدامات همکارانم در پلیس فتا بسیاری از پرونده های بزرگ همچون ۶۰ هزار میلیارد تومان، ۴۰ هزار میلیاردی و ... به حساب مردم و بیت المال برگردانده شد.

سردار رحیمی گفت: تلاش ما این بود تا با مردم مدارا کرده و در مقابله با ناآرامی‌ها و نا امنی‌ها از امنیت و آرامش و اموال مردم با کمترین خسارت محافظت کنیم.

وی افزود: در حوزه ستادی اصلی ترین دغدغه بنده بحث معیشت و رفاه پرسنل بود. امروز بیش از ۲ هزار منزل سازمانی به همکاران تحویل دادیم؛ با همکاری شهردار تهران قرارداد ساخت ۵ هزار مسکن ملکی را منعقد کرده و قرارداد ۳ هزار منزل سازمانی را بستیم.

مجموعه انتظامی نقش مهمی در خنثی سازی طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان در اغتشاشات اخیر داشت

علیرضا فخاری استاندار تهران در مراسم تودیع و معارفه به خدمات سردار رحیمی اشاره و اظهار داشت: به واسطه نوع ارتباطی که در قالب شورای تأمین با سردار رحیمی داشتیم، بسیاری از اقدامات را انجام و عملیاتی کردیم؛ نظم سردار رحیمی در کار بسیار مورد توجه بود و باید این نکته بسیار مهم در کار تمام مسئولان وجود داشته باشد.

استاندار تهران با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر تصریح کرد: مجموعه انتظامی در اغتشاشات اخیر نقش مهمی در خنثی سازی طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان داشت.

وی با بیان اینکه آرامش حاکم در جامعه را مدیون تدبیر مجموعه انتظامی هستیم، همت و تلاش و اقدامات بسیج در کنار فراجا را چشمگیر دانست و گفت: از حوزه فراجا در خواست داریم تا بیش از پیش تلاش کند تا کمافی السابق مردم در چتر حمایتی نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی، آرامش خود را بدست بیاورند.

فخاری خاطرنشان کرد: امروز اگر چرخ اقتصاد در گردش است، مدیون امنیت سازان و نیروهای انقلابی است.

فرماندهی پلیس تهران از جنگ ترکیبی با موفقیت خارج شد
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: انتصاب شایسته پرچمدار جدید جبهه حفظ امنیت مردم شهید پرور جمهوری اسلامی ایران، سردار رادان را تبریک عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه امروز تکریم و تقدیر از زحمات برجسته سردار رحیمی و معرفی یک سنگربان کسب مهارت کرده در عرصه‌های انتظامی و امنیتی یعنی سردار محمدیان را به فال نیک می‌گیریم تصریح کرد: فرماندهی انتظامی تهران اخیرا از یک جنگ نرم ترکیبی با موفقیت خارج شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: پیشگیری باید یکی از مواردی باشد که از آشوب و فتنه جلوگیری کند و فرمانده جدید انتظامی تهران باید این موضوع را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15551

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب