ویژه برنامه‌های دهه فجر در اراضی عباس آباد / تورهای گردشگری

ویژه برنامه‌های دهه فجر در اراضی عباس آباد / تورهای گردشگری
مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد در تشریح مراسم ویژه دهه فجر در مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد به نورافشانی شب ۲۲ بهمن و برگزاری موسیقی خیابانی اقوام و تورهای گردشگری اشاره کرد.

به گزارش نجوا خبر، محمدحسین حجازی در نشست خبری امروز دوشنبه در تشریح اقدامات منطقه فرهنگی گردشی عباس آباد، گفت: اراضی عباس آباد برای زیرساخت و اقدامات فرهنگی و گردشگری نهالی را کاشته که باید به درختی تنومند تبدیل شود و این مهم زمانی محقق خواهد شد که اساتید حوزه فرهنگ و هنر در این عرصه بتوانند اقدامات خود را انجام دهند و به تدریج به انسجام برای اراضی عباس آباد به عنوان قطب فرهنگی، گردشگری و دینی برسیم و در ابعاد مختلف حرف برای گفتن داشته باشیم. بی تردید زیرساختی که فراهم شده برای مردم باید جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

وی افزود: یک رویکرد برنامه ریزی و اجرایی دیده شده که بر اساس سلایق و نیازمندی‌های شهروندان باشد. بررسی و نیازسنجی که کرده‌ایم این نیاز دیده شده که عباس آباد به عنوان یک محور، بخشی را به عنوان رینگ گردشگری و بخشی هم به عنوان بستر گردشگری فضایی را فراهم کند؛ اما نگاه عمده اراضی عباس آباد، بستر معماری است و در دوره جدید مدیریت شهری تحت عنوان اکوپارک عباس آباد نگاهی جدیدتر در عرصه هوشمندسازی به اراضی عباس آباد خواهد داشت تا در حوزه‌های مختلف مردم به سمت مجموعه اراضی عباس آباد سوق پیدا کنند.

حجازی ادامه داد: اراضی عباس آباد برای رسیدن به اهداف فرهنگی و گردشگری با مجموعه‌های مختلفی در تعامل است. هر ساله جشنواره فیلم فجر از منظر هنرمندان در این مجموعه فعالیت‌هایی را دارد و با در اختیار گذاشتن بخشی به هنرمندان و مدعوین این جشنواره در اراضی عباس آباد نیز برپا می‌شود. در حوزه موسیقی نیز برای امسال جشنواره موسیقی فجر در اراضی عباس آباد برگزار خواهد شد. در بحث‌های مختلف همایش‌هایی در مجموعه اراضی عباس آباد به عنوان فضای رویداد محور برگزار می‌شود. نیازسنجی‌هایی در حوزه شهر خانواده در باغ هنر احصا و به نتایج خوبی رسیده است که از این طریق بسترهای مناسبی در خدمت شهروندان قرار می‌گیرد.

عضویت اراضی عباس آباد در سازمان جهانی گردشگری

مدیرعامل منطقه فرهنگی، گردشگری عباس آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری مجموعه اراضی عباس آباد توافقاتی را با میراث فرهنگی از قبل داشته است، افزود: خدمات خوبی توسط اراضی عباس آباد همچون برگزاری هفته‌های فرهنگی استان‌ها از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد. امیدواریم طی توافقاتی که انجام شده اراضی عباس آباد فعالیت جدی تحت عنوان منطقه نمونه گردشگری را آغاز کند. این مهم با توجه به عضویت اراضی عباس آباد در سازمان جهانی گردشگری می‌تواند فرصت خوبی را فراهم کند و در نمایشگاه گردشگری نیز ما میزبان میهمانان خارجی نیز خواهیم بود.

حجازی با اشاره به اینکه پیش از آغاز ایام دهه فجر تعطیلات روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه به عنوان فرصتی برای شادی شهروندان در مجموعه اراضی عباس آباد در نظر گرفته شده است، افزود: از روز پنجشنبه این هفته به مدت یک ماه تحت عنوان زمستان داغ خیابان هنر را برپا می‌کنیم که شهروندان در همه حوزه‌های هنری از موسیقی سنتی تا صنایع دستی و هر آنچه که دستاورد یک فرد محسوب می‌شود اجرایی خواهد شد. در حقیقت خیابان هنر در همه ابعاد خانواده درگیر می‌شود و از این طریق فرصت خوبی را فراهم می‌کند. در راستای اجرای این طرح موسیقی میدانی، بازی‌های تعاملی و خانوادگی مورد توجه قرار گرفته که در بخش‌های مختلف اراضی عباس آباد از جمله بوستان آب و آتش اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: تلاش کرده‌ایم اقداماتی انجام دهیم که در خدمت خانواده‌ها باشد. تأکید ما بر اجرای کارهای بزرگ و فاخر برای شهروندان بوده است. در گذر گردشگری نیز سعی کردیم رینگ سرگرمی‌های ویژه همچنین خوراکی‌های زمستانه را در پنجشنبه، جمعه و شنبه پیش رو اجرایی کنیم.

مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد در تشریح برنامه‌های ویژه اراضی عباس آباد برای یوم الله دهه فجر نیز گفت: رویکردی که در این ایام با توجه به شرایط خاص کشور مد نظر قرار دادیم این بود که نگاه خود را به سمت مردمی‌تر شدن برنامه‌ها پیش بردیم. همزمانی این مراسم با ۱۳ رجب باعث شد که فضا را پدرگونه تر کنیم؛ لذا برنامه‌های دهه فجر را با عنوان خانه پدری در حوزه‌های مختلف از جمله خانه شعر و ادبیات با اجرای رویدادهای ادبی پیش برده‌ایم. همچنین کاری تحت عنوان فضای مجازی را در دستور کار قرار دادیم که فعالیت‌های ما در این حوزه با همکاری مجموعه ارتباطات با نام بانو برای ایرانیان خارج از کشور در بستر فضای مجازی و به زبان انگلیسی منعکس خواهد شد.

وی ادامه داد: کاری با عنوان تا پای جان نیز در قالب ساخت یک موزیک ویدئو امروزی‌تر توسط دختران نوجوان با هدف نگاه روشن‌تر به فردا اجرایی خواهد شد. از سوی دیگر تورهای گردشگری رایگان نیز برای مناطق محروم تهران با عنوان صاحبان اصلی انقلاب برگزار خواهد شد. در حقیقت این تورها برای مناطق محروم و حاشیه شهر تهران در ایام دهه فجر و در تداوم آن در ایام نوروز با همکاری مناطق و از طریق ستاد گردشگری شهرداری تهران اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: اجرای موسیقی خیابانی اقوام در ایام دهه فجر در منطقه عباس آباد اجرایی خواهد شد و در روز ۲۲ بهمن نیز نورافشانی مفصلی انجام می‌شود. ظرف دو سال اخیر نورافشانی متفاوتی در مجموعه اراضی عباس آباد انجام شده که در کل کشور ویژه بوده و امسال نیز نورافشانی ویژه‌ای در ۲۲ بهمن ماه انجام خواهد شد.

حجازی در پاسخ به سؤالی درباره برگزاری جشنواره موسیقی فجر گفت: باغ هنر اراضی عباس آباد در سطح بین‌المللی فعالیت خود را انجام می‌دهد. لذا اصرار ما این است که حوزه‌های سینمایی و موسیقی را جذب کنیم و قطعا این روند مقطعی نخواهد بود. بخشی از جشنواره موسیقی فجر در اینجا انجام می‌شود و این کار با همکاری وزارت ارشاد برگزار می‌شود.

حجازی درباره نرخ بلیت اقیانوس پارک در مجموعه اراضی عباس آباد نیز افزود: مجموعه اقیانوس پارک با همکاری میراث فرهنگی و نهادهای تخصصی قیمت خود را مصوب کرده و در حال حاضر قیمت استفاده برای خانواده‌ها با تخفیف ارائه می‌شود و مقرر شد خانواده‌ای که می‌خواهد از این مجموعه استفاده کند نفر دوم و سوم با قیمت پایین‌تری بلیت را تهیه کند. با توجه به استقبال بسیار خوبی که از این مجموعه انجام شده و در حال حاضر قیمت بلیت آن ۱۲۰ هزار تومان است که تخفیفات خانوادگی ۵۰ درصدی نیز روی این نرخ بلیت ارائه می‌شود.

رفع مشکلات حقوقی پارکینگ مجموعه اراضی عباس آباد

وی با اشاره به رفع مشکلات حقوقی پارکینگ مجموعه اراضی عباس آباد، گفت: با تدبیر شهردار تهران در نیمه شعبان بهره برداری مجدد عملیات عمرانی پارکینگ با ظرفیت ۳۰۰۰ دستگاه خودرو انجام می‌شود و امیدواریم تا اوایل سال ۱۴۰۳ در خدمت مردم قرار گیرد. این پارکینگ در قالب قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیاء با اعتبار بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان پیگیری خواهد شد.

مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد در تشریح جایگاه مجموعه اراضی عباس آباد با توجه به برنامه چهارم مدیریت شهری، گفت: اجرای برنامه «اکوپارک شهری» در اراضی عباس آباد بر پایه گردشگری خلاق و توسعه محورهای پیاده راهی بافت پیرامونی در حقیقت خلاصه‌ای از برنامه جامع اراضی عباس آباد است که در برنامه چهارم مدیریت شهری مورد تاکید قرار گرفته است. در حال حاضر به زودی مجموعه‌ای در اختیار افراد ایده پرداز و استارت آپ‌ها تحت عنوان خانه خلاق قرار خواهد گرفت. نقش عمده اراضی عباس آباد برای فضاهای سرمایه‌گذاری دیده شده و در همین راستا احداث بزرگترین تالار با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر برای اقدامات هنری در اراضی عباس آباد مجوز لازم را دریافت کرده است.

به گفته حجازی، همچنین «هتل دیدار» یکی از اقدامات خوب دوره وقت شهرداری تهران بوده اما در راستای بروکراسی فضای شهرسازی این پروژه متوقف شده که امیدواریم این هتل با ۲۷ طبقه فضای مفید و چهار طبقه فضای تجاری با همکاری بخش خصوصی اجرایی شود. همچنین مجموعه رواق صنایع خلاق فرهنگی و تولیدات داخلی را به زودی آغاز می‌کنیم و بازار گلی که در مجموعه وجود داشته با فراخوان در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته که به زودی کار خود را آغاز می‌کند.

وی تاکید کرد: در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه پیش رو در مجموعه اراضی عباس آباد در راستای اجرای ویژه برنامه‌های ایام الله دهه فجر مجموعه برنامه‌های شاد و فرهنگی برای شهروندان در نظر گرفته شده که علاقه‌مندان می‌توانند ازساعت ۱۶ تا ۲۰ به همراه خانواده با حضور در مجموعه اراضی عباس آباد از این ویژه برنامه‌های شاد استفاده کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15569

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب