پنجشنبه‌ها؛ دانش‌آموزان ابتدایی به مدرسه می‌روند

پنجشنبه‌ها؛ دانش‌آموزان ابتدایی به مدرسه می‌روند
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی‌های مدارس که بیشتر در استان تهران اتفاق افتاده است، گفت: عقب ماندگی‌های تحصیلی این دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت پنجشنبه‌ها جبران می‌شود.

به گزارش نجواخبر،معصومه نجفی (معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش )درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: جبران عقب افتادگی تحصیلی دانش‌آموزان در دوران غیرحضوری بودن مدارس موضوع بسیار مهمی است هرچند در روزهایی که آموزش غیرحضوری و به صورت مجازی بود، روزانه ۱۲ میلیون دانش‌آموز در شبکه شاد حاضر بودند و روزانه حدود ۴۰۰ میلیون پیام صوتی و ۷۰ میلیون فایل در این سامانه جابه‌جا می‌شده و گفتمان آموزشی در جریان بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با این فاصله ایجاد شده به واسطه تعطیلی‌های مدارس در کلاس‌های درس، معلم باید وقت و انرژی بسیار بیشتری بگذارد. اکنون در تهران و شهرستان‌های این استان، صحبتی است که اگر شورای مدرسه تشخیص داد که تعداد بسیاری از دانش‌آموزان در کلاس‌های درس به آموزش نیاز دارند از ظرفیت پنجشنبه‌ها هم استفاده شود که تصمیم این موضوع با شورای مدرسه است.

نجفی با بیان اینکه برنامه مد نظر برای جبران یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی این است که از زمان پنجشنبه‌ها استفاده کنیم، یادآور شد: اما باید دوره‌ای مانند طرح جبران تثبیت یادگیری که در تابستان برای دانش‌آموزان برگزار شد، استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: بنا به دلایلی بخش دوم دوره طرح جبران تثبیت یادگیری برگزار نشد و با توجه به اینکه تعطیلی‌های مدارس بیشتر در استان تهران بود، عقب ماندگی‌های تحصیلی با استفاده از ظرفیت پنجشنبه‌ها جبران می‌شود.

نجفی افزود: در طرح جبران و تثبیت یادگیری هم باید وقت اضافه‌ای برای آموزش در نظر گرفته شود اما برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در روز پنجشنبه، شورای مدرسه تصمیم می‌گیرد. برخی معلمان اعلام کرده‌اند که در فضای مجازی هم وقت بسیاری گذاشته‌اند و دانش‌آموزان آنها به دروس مسلط هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری کلاس در روز پنجشنبه را به تشخیص شورای مدرسه گذاشتیم تا معلمان به آنها انتقال دهند که چه تعداد از دانش‌آموزان در یادگیری با مشکل مواجه‌اند.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/15601

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.